Grodyngel

Hej hej.

Jag har varit lite seg på att blogga de senaste dagarna, har varit ganska upptagen och inte suttit så mycket vid datorn.
 

Lördag
I Lördags så var vi iallfall på IKEA, det blev massor av saker till bebisen och ett par innetofflor, plastmatta till datorplattsen och en vanlig matta till mig. Annars var det bara till bebisen. Under lördags eftermidagen soterade vi lite bebiskläder och la ner det i byrån som vi köpte. Kommer att komma upp kort på sakerna jag köpte, men just nu är min kamea sönder. Vi ska upp till siba och fixa den idag, hoppas på gud att jag får en splitter ny, annars så slänger jag den åt helvete rent ut sagt,  den har alltid krabbat. Så om jag får en ny kamera så säljer jag den och köper en annan kamera.


Söndag
Under söndagen så målade jag våra utemöbler, det var jobbigt.. Har stolarna kvar dock, ska ta en stol idag och en imorgon. ^^ Vi har fångat grodyngel också, eller små ägg rättare sagt. Men dom kommer att kläckas snart. Känner mig som ett litet barn igen. Men ibland måste man faktiskt få göra sånna barnsliga grejer. Det är faktiskt rätt kul att se hur dem utväcklas. Ska lägga upp kort på utväcklingen med, om nu någon tycker att det är intressant! ( Och jag vet att grodor är fridlysta. Men man får faktiskt ta hem ägg för att studera hur dom utväcklas. om man släpper ut dem när de har fått ben. Men man får bara ta i små mängder, en näve grodyngel ungefär. Tar man mindre så kan dom inte hålla värmen.) Om har gjort samma sak som mig och undrar vad dom äter så äter dom klegg o slemm från dammen där man tog dom, och så kan man ge dem vanlig fiskmat. =) Det har vi alltid gjort iallfall. Lite sånt äckligt från dammen och lite fiskamat! Det blir finfint!

Idag.
Nu sitter jag och jobbar lite med naturkunskapen, längtar till lunchen, då ska vi upp och fixa kameran. Jag kommer bli så sur om jag inte får en ny. Det är jag faktiskt värd, jag fyller ju år på torsdag! 19 ÅR blir jag då. Jag börjar känna mig gammal, om ett år är jag 20.. 20 ÅR! Jag önskar att jag var 10, det var så härligt att vara barn. Men nu ska jag själv få ett barn, så jag får ge honom/(möjligen henne) en härlig barndom istället. Jag är fortfarande lite skeptiskt mot att det verkligen är en kille, det är ju faktsikt inte 100% säkert. Fast jag har tänkt lite på de, vi har ju ärvt väldigt mycke pojkkläder från Annika. Men om det nu blir en tjej så har vi inte mycke kläder alls.. Vissa saker är ju ganska neutrala, som en tjej kan ha. Och alla kläder som jag själv köpt är ju neutrala. Får hoppas på att hon har några kläder kvar från Tuva om det skulle bli en tjej.



13.00
FYFAN VAD JAG ÄR GLAD!
Vi stack upp till siba nu på rasten, min gammla kamera görs inte längre. Så vi fick en annan dubbelt så bra kamera!! Den är så bra! Jag är verkligen super glad nu. Vilken bra födelsedag. OCH bilderna från minneskortet kunde läggas över nu, så jag slipper ta om korten på sakerna från IKEA. Har dock inte tagit kort på allt, blev för jobbigt. ^^ Blir nog massor med kort idag! Får jag bara dendära perfymen med så är min födelsedag fulländad! :D




17.07
Hej hej. Nu är jag hemma o allting. Är helt slut i kroppen. =( Är så glad över min kamera!
Jag har börjat få fett begär för kaffe!? Jag hatar kaffe, tycker det är äckligt.. Men nu så är det de ända jag kan tänka på. Får göra chokladbollar med extra mycke kaffe i så att jag ska hålla suget borta. :) Busigt..

Min kamera!

image217



20.08
Det är verkligen härligt ute, älskar våren. Har varit ute och tagit lite kort på grodynglen nu med. Det ligger uppe på min bilddagbok. Jag ska snart hoppa in i duschen, är lite irriterad på Pontus, han skulle ringa men har inte gjort det än.. Hm.. Imorgon är det föräldragrupp iallfall, det är skoj! =)



image219

image220

image221

image222

image223





Lägger upp bilderna på min bilddagbok
19/4 Har ni lite bilder på några av de saker vi köpte på IKEA. Mer kommer idag.
->
http://wictooria.bilddagboken.se/ <-



Vecka 29

image212

image213

image215

image216






Den här pefymen önskar jag mig, den luktar så friskt och somrigt!
Hoppas att jag kommer få den av Pontus mamma. =)
image209

Kommentarer
Postat av: Strelitz

omfg kaffe :D NICE WICKAN

2008-04-21 @ 17:20:52
Postat av: helena

hej hej!!

halkade in här på din blogg via nicoles sida... kul att följa din grav. jag är själv i v 30 just nu. väntar mitt andra barn. fick första när jag var 19 och nu är jag 25 =) Ha det gött o håll oss uppd

2008-04-22 @ 08:40:51
Postat av: Wictoria

Oh, va treligt. Kul att du följer min blogg!
Bloggar du? =)

2008-04-22 @ 17:02:48
URL: http://wictooria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback