Bvc och stan idag!

Godkväll.
Nu har lille man somnat så snart ska jag lägga mig också.
Idag har vi varit på BVC och en runda nere på stan. Han är så tept i nosen, har köpt koksaltslösning till honom.
Tack för alla kommentarer, nu känner jag mig lite klokare! Har köpt en mjölkuppsamlare och iskubspåsar. Under en amning fick jag 1 iskub. Ska köpa en ammningsnapp, bara för säkerhetskull. Men Barnmorskan trodde inte att det skulle bli någon förvirring eftersom han har kommit in i amningen så bra. Hon sa också att det är bra att vi ger han nappflaska eftersom att vissa barn bara vill ha tutten och inte flaksan. Imorgon om jag har fått ihop tillräckligt med mjölk ska vi testa och se om det går bra.

Nu väger han 4588 g och är 55 cm, växer nästan så det knakar. ;)


Det kommer bilder innan jag går och lägger mig!



22.45
Nu hade jag tänkt att gå och lägga mig.:) Hoppas på att lillen sover 2 timmar till.
Imorgon blir det stan med Nicole!




K-O Dagarna

Pontus tar kort på mig. =)



Jag tar kort på Pontus!




Sebastian ligger i vagnen och myser!




Strellan är helfull!




Nicole sitter o flinar. :D




Trams! :)





I hjortsberga!




Knasig min!




Trötta!




Alice
Spullis!


Kommentarer
Postat av: Catta

Vad söt lille Sebastian är!!!Synd att vi inte kunde ses i Småland....hoppas allt går bra.Hälsa Pontus

2008-08-12 @ 09:45:13
Postat av: Marie

Hej,hej du vet att små barn ska använda kudde va? Såg att Sebastian inte hade det i vagnen eller sängen,det är ganska viktigt. Har inte någon berättat det för dig?

2008-08-12 @ 20:28:23
Postat av: Wictoria

Jag har hört precis tvärt om ang kudde. Att dom inte ska använda det.

2008-08-12 @ 20:34:18
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Wictoria

Ingen jag vet använder kudde.

2008-08-12 @ 20:34:32
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Marie

De sista rönen från bla BB är att man ska ha kudde till bebisarna för att de inte ska få platt huvudform. Jag har 3 barn och mitt första barn hade ingen kudde och hon har fortfarande platt bakhuvud. Det var bara ett tips. För bebisens bästa bara.

2008-08-12 @ 21:43:09
Postat av: Wictoria

Varför blir inga informerade om det på BB då?

2008-08-12 @ 21:46:28
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Wictoria

Eller på föräldragruppen för den delen.:P Eller på bvc?

2008-08-12 @ 21:46:45
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Cilla

Hej Wictoria

Det stämmer faktiskt att barn ska ha kudde för att undvika platthuvud det är jätte viktigt jag är själv barnmorska och blir rasande när jag läser att du inte har blivit informerad om det.Ta upp de med din BM



Bästa hälsningar Cilla

2008-08-13 @ 00:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback