Leta!

Hej hej!
Idag är faktiskt första dagen jag är helt ensam med Sebastian. Känns liite konstigt. :) Sebastian är jätte nöjd idag iallfall. Just nu ligger han här på mig o gosar. Idag ska jag ut och gå med barnvagnen och fixa klart dopkorten! Måste ju få ut dom! Men det måste jag göra när Sebastian sover. Och det värkar inte hända än på ett tag. haha! Tror han vill äta igen!

Men ialflall, Pontus och jag letar efter en annan lägenhet just nu.  Det blir aldeles för bekvämt att bo såhär,  vi måste börja ta allt ansvar själva. Känns så dumt att få allt serverat! Men vi har iallfall bestämt att vi ska bo kvar i Växjö. Och vi ska ha en 3:a, absolut inte mindre. Men jag undrar lite hur lång tid det kan ta innan vi får en lägenhet. =/  Sen har vi bestämt att vi ska ta med oss Dajm till lägenheten. Tolle har ju försvunnit igen! Han har varit borta i 4a dagar.. Man undrar ju om han kommer hem igen!



15.18
Nu har Sebastian precis somnat och jag ätit lite! Jag är jätte trött! Funderar på att sova lite! Zzz.. Fast jag har massa andra saker att göra! Måste ringa och fixa ett möte med växjö Kommun sak... måste se vad vi kan få för bidrag! Eller ekonomiskt bistånd som det heter. :P Så fint!
Sen måste jag ringa till kyrkan och bestämma när vi ska kolla på lokalen!
OCH få tag i min kusin, jag vill ha dopklänningen!!



21.21
Nu ska vi snart hoppa in i duschen!
Sebastian somnade vid 21 ungefär. :)
Han var super arg innan han somnade,
kämpade emot som tusan!

Imorgon ska mamma hjälpa mig med vad jag ska säga till domdära på växjö kommun.
Vet inte riktigt vad det är jag ska ha för bidrag heller. Men det löser sig iallafall.
Just nu är jag orolig över en annan sak.. Men allt löser sig nog.
Kanske skriver något om det i privat, för det är aldeles för privat för att läggas upp här. =P



Bilder från idag!



jaa, det är väl ganska lungt här på soffan....






Lite för lungt kanske...
..jag är ju jätte busig!

Bus dag!



....mamma ser du inte hur söt.....



Bus dag!



..OCH BUSIG jag är! ♥





ååaah!
♥Det var jobbigt o flaxa! ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

hur ska ni betala hyran? jobbar pontus?

2008-08-27 @ 12:06:17
URL: http://havetolive.blogg.se/
Postat av: lillan

De klarar ni skönt o få något eget.Du veerkar va så duktig med din lille pojk.

2008-08-27 @ 16:10:03
Postat av: Jennifer

Att få en lägenhet i Växjö tar ungefär 5-6 år. Bara så ni vet. Har själv fast jobb och stadig inkomst. Har stått i kö 4 år ännu så länge. Men lycka till.

2008-08-27 @ 20:06:28
Postat av: Wictoria

Jag vet flera unga föräldrar här i växjö som fått en lägenhet på bara någon månad!

2008-08-27 @ 20:59:23
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Linn

Hahaha...Tolle x)

Han komemr nog hem igen ska du se ; D

Men ska ni ta med er katterna och så? :O

2008-08-27 @ 22:35:58
Postat av: strellz

jag började leta i juni och flyttade in i september, varav jag valde den här lägenheten framför 2 andra. så det är nog inga problem för er :)

2008-08-27 @ 22:45:22
Postat av: Sarah

Sök inte via bostadskön för det tar typ 5 år då. Vi sökte privat och det är mkt lättare. Vi har haft väldig tur och hittat båda våra lägenheter bara en månad efter vi har börjat leta.. Så det går om man vill =) Ha en fortsatt bra dag! =)

2008-08-28 @ 12:41:07
URL: http://lillsaraah.blogg.se/
Postat av: Moa

Det är verkligen en riktigt söt liten Sebastian ni har :)

2008-08-28 @ 16:18:41
URL: http://mbladh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback