Söndag! Snart börjar alla skolan, men inte jag! :)

Hej hej.
Nu har jag precis kommit hem, har varit ute och gått en lång runda med vagnen. Väldigt skönt, fast nu har jag ont i huvudet. Igår var vi i hjortsberga, hade tagit massor med kort på karl oskar, men jag glömde kamrean hos pontus. Lagom smart.. :/

Igår satt jag och kollade på en jätte bra film med madona, eller hur hennes namn stavas. Hatar verkligen henne, trodde att filmen skulle vara jätte dålig. Förvånande, nästan alltid när sångare gör filmer så blir går det åt hel*ete.

Nu så har lille man precis vaknat, det har blivit hans smeknamn, lille man. :)


 
19.00

Sebastian är 4 veckor imorgon, snart 1 månad. :) Nu måste han ha 56 i bodysarna och 56 och 62 i byxor, 62 sitter nog bäst. I vissa bodysar har han 62 också, men dom är lite mindre modeller. Han växer så fort!

Jag får hela tiden massor med överbliven bröstmjölk som bara rinner ut hela tiden, speciellt när jag ammar honom, så rinner det jätte mycket från det andra. Läste i en annan blogg att man kunde spara den mjölken och ge den senare med nappfaska. Men då vet man ju inte om dom tar bröstet igen? Jag hade tyckt det va skönt om Pontus kunde gå upp på natten någon gång. Då kan ju han ge den överblivna mjölken så kan jag få sova. :)
Jag undrar om man verkligen kan göra så? Kan man det?

Jag tycker det är mysigt att amma, men jag det skulle vara så skönt att bli lite avlastat. Att någon annan kan göra det också.
 
Kan man inte pumpa ut och spara och sedan ge det på kvällen? Om man lixom pumpar ut lite mellan då han äter? Mina bröst är nästan alltid sprängfulla! Är ju samtidigt rädd för att få mjölkstockning.

Någon som vet?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är klart att du kan göra det.. Det är många som både ammar och pumpar för att ge flaskan sen... Annars är väl ett alternativ att ja ersättning på kvällen.. Då sover dom längre också...



Söt han är lille sebastian

2008-08-10 @ 20:30:43
Postat av: Emma

jag pumpar ur och ger nappflaska. har gjort det sen wille var 4veckor tror jag, nu är han sex veckor. han tar både napp, nappflaska och bröst utan problem.

jättesmidigt att pumpa ur.



annars kan du frysa mjölken i iskuber och ge längre fram. kom ihåg bara att det är vattenbad som gäller när man värmer mjölken sen.

2008-08-10 @ 23:04:03
URL: http://tjohalia.blogspot.com
Postat av: Lina

Jag har köpt en amningsuppsamlare som finns på apoteket, så sätter man den bara innanför bh:n när man ammar så hamnar all mjölk där. :) Läste det någonstans på internet - gissar på Familjeliv.se - att man kunde spara mjölken.

Jag använder nappflaska att ge mjölken med men ska man bara ge små mängder så kan man använda en amningskopp också vilket inte stör amningen. Däremot använder jag amningsnapp åt Fabian så då är det ingen större risk för någon förvirring heller.



Använder Pampers blöjor. :) Har testat Libero och Huggies också men Libero satt konstigt på honom och Huggies fick han irriterad hud av. Så då köper jag hellre Pampers som är lite dyrare..



Nu blev det långt men antar att det inte gör något. ^^

2008-08-11 @ 00:25:38
URL: http://kvadratmeter.blogg.se/
Postat av: Tina

Det går att göra så. Du kan även frys in den i isfack och tina upp när du behöver. Förstår vad du menar. Va skit skönt när jag började ge ersättning. För då kunde fidde gå upp och ge honom på natten.



Hur stor är Sebastian nu ?

2008-08-11 @ 15:15:51
URL: http://mammatillleo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback