Måndag

Hej hej!
Nu har jag vaknat, ätit en jätte god frukost med Pontus och tagit en skönt dusch. Idag vet jag inte vad jag ska hitta på. Blir väl inget speciellt, men det blev ingen fruktsallad igår så vi ska äta det idag istället. Vi gjorde inget speciellt heller, vi kollade lite på King Kong. Idag går jag in i VECKA 20! Bara halva tiden kvar ungefär! Bilder på magen kommer under dagen, såklart! Kanske man skulle ut och röra på fläsket! Kan ju inte sitta här inne hela dagen. Måste verkligen hitta på något att göra, är så utråkad.  Kanske gå ner på stan?



15.14
Hoho, nu har vi ätit! Pontus tog nudlar och jag tog Pyttipanna med ägg! Det var så jätte gott. Har tvingat in honom i dsuchen nu! Vi ska sticka upp till samarkand snart., jag ska köpa lite tyg. Ska sy örngott och påslakan till spjälsäsngen och en mysig filt! Nu ska jag sminka mig.



19.13
Nu har vi varit hemma ett tag. Jag har gjort frukstsalladen nu, så det längtar jag efter nu! Köpte två jätte fina tyger! Ska börja på och sy imorgon. Det blir roligt! Pontus är ute och busar med barnen, haha han är för söt. Min lilla älskling sprakade till mig som satan innan idag. Kändes som att han boxade till mig. Haha.

Just nu sitter jag och garvar åt Nicoles pojkvän.
Vilken 20 åring sitter och säger:

''hoppas du får antingen missfall eller en efterbliven unge.. '' och sitter och kallar än för horunge? Det är ju pinsamt. Man vet inte om man ska tycka synd om Nicole eller ej, hon har ju själv valt en sån omogen och idiotisk pojkvän. Man skulle tro att han är 3, eller ja 8 kanske. Eftersom han faktistk kan skriva.

Det är ju tur att man inte är en sån som tar åt sig av sånt skit. Jag kan bara inte förstå hur man kan vara 20 ÅR och använda sådana ord överhuvudtaget. Speciellt till folk man inte känner. Fast iofs har han ju knarkat bort de få hjärnceller han har. Och vet ni vad? Jag tycker att han kan fortsätta knarka. För han är redan jävla så jävla blåst att det inte spelar någon roll längre. Det blir det bästa för alla! Peter du är P-I-N-S-A-M!

Nu ska jag nog ropa in min lilla älskling, se om han vill ha fruktsallad. =D



20.27

Nu har jag lagt in lite bilder på magen i datorn! Jag och Pontus har ätit fruktsallad nu, det var så gott! Är helt mätt.


23.19

Hej hej, nu sitter jag här och kollar på lite bilder på magen som jag tog precis när jag plusade. Helt otroligt vilken skillnad det är igentligen. Lägger in lite bilder på det. Hade inte så fin mage innan, men ändå. =D

image103


V 20
Lite tråkiga magbilder.

image99

image100

image101

image102

image104

image105


image106



Vecka 20

image97


Du har gått 133 fulla dagar av 280 (48%).
Du är i vecka 20.
Du har gått 19 fulla veckor och 0 fulla dagar(v19+0).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 13 jul 2008
Du har 147 dagar kvar till förlossning.



Vecka 20

Kroppen: Nu har halva graviditeten gått och det börjar synas att du är gravid även utanpå kläderna. På vissa börjar naveln sticka ut en aning.
På de rutinmässiga barnmorskebesöken brukar man göra en del undersökningar för att följa fosterutvecklingen och för att se några avvikelser i mammans hälsa. Vid vissa av besöken kontrollerar man vikten, blodtryck, blodvärdet, urinprov och blodsocker.

Fostret: Fostret växer mycket under den här tiden och är cirka 25 cm långt och väger runt 250 g. Huden utvecklar nu ett gelélikande lager som kallas vernix, det skyddar huden från fostervattnet. Under mjölktänderna bildas de permanenta tänderna. På flickor formas vagina och äggstockarna innehåller vid den här tidpunkten över sex miljoner ägg, men reduceras till 300-400 ägg innan hon blir fruktbar. Pungen är fortfarande tom på pojkar

(Från vecka 19) Små ljusa hårstrån sk. lanugohår täcker kroppen och till och med undersidan av fötterna. Det fina fjunet kan finnas kvar på vissa delar av kroppen efter födseln, t.ex på ovansidan av öronen. Ögonbrynen och ögonfransarna börjar markeras och på barnets fingertoppar finns helt unika fingeravtryck. Benen har nu kommit ifatt och är i rätt proportion till kroppen. Barnet ser ut som en färdig människa, i miniatyr.



Kommentarer
Postat av: Catta

Grattis får man säga.....jag är gift med Milles(Annicas) kusin Tobbe!!!Tänk att Pontus ska bli pappa....hoppas vi ses något i sommar....jag har bra kontakt med Mille,vi brukar åka dit på sommaren...

2008-02-18 @ 22:40:28
Postat av: Wictoria

Hej hej. Tack så mycket. Jaa det kanske vi gör! Pontus hälsar.

2008-02-18 @ 23:24:58
URL: http://wictooria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback