Tiden går snabbt!

Godag! :)
Idag ska det nästan bara slappas, måste en runda till affären och köpa blöjor bara. :)
Känns som vi inte haft en lugn dag sedan vi kom hem från BB, bara hittat på massor med saker. Igår så var vi hemma hos Pontus, hans moster och hennes man, deras son och hans fru+barn kom dit också. Vi grillade och fick lite paket. Lite för mycke paket! HUR mycke kläder som hälst och en babysitter, täcke till vagnen och ett sånt TUMMEN påslakan + en jätte fin snuttefilt. Och av hans grannar fick vi pengar. Herregud, jag känner mig så bortskämt! Vi har inte gjort annat än öppnat paket sedan vi kom hem. Har så himla mycke kläder och grejjer nu. Men jag har fått sådana saker som jag velat köpa själv men tyckt var för dyrt. Så man ska ju inte klaga! Ska ta kort på allting sen.

Idag är jag RIKTIGT utvilad! Ammade honom igår vid 21.30, sen tog Pontus honom 30 min tills han somnade riktigt. Då gick ju jag och la mig såklart. Sen vaknade han vid 1.00, ville äta, kollade lite på en film sen gick jag o la mig igen. Sen vaknade han inte förren vid 6.30, nu har han ätit två gånger och jag har sovit 1 timma mellan. 8 timmars sömn, trodde inte att man skulle få någon sömn alls när man hade spädbarn. 

Han är alltid så pigg på morgonen. Nu sover han lite men han ska snart äta lite igen, måste väcka han var 3dje-4de timme eftersom han har lite gulsot och den bästa medicinen mot det är mat. :) Men så länge han är pigg, vill äta och inte går ner i vikt så är gulsoten ingen fara.




19.44
Jaha! Jag skulle ut på en långrunda med vagnen, men vad händer? Joo, efter 10 minuter börjar det spö regna och jag blir dyngsur... Så irriterande. Jaja, jag får väl helt enkelt fortsätta fixa med bloggen. :) Lillen ligger i vagnen och sover nu.

Slipar på förlossnings berättelsen också. Kommer kanske imorgon!



21.55
Nu så ska jag sova. :) Blir nog klar med bloggen imorgon! Är så himla trött nu, hoppas att han sover till 1 som vanligt.



Innan vi åkte till hjorstberga
Nappen tar han så duktigt!

Nappen tar han


Mätt o nöjd!

mätt o nöjd

Kommentarer
Postat av: helena

hej hej!!



grattis till en supersötis =)



vart köper ni den där runda nappen? min Ella tar ingen napp vi provat så det skulle va skönt att testa den som ni har



mvh Helena

2008-07-20 @ 12:57:21
Postat av: Olle

JÄTTE SÖT!!!

2008-07-20 @ 13:01:42
Postat av: Pernilla

Va roligt att du fått en liten nu! Grattis till underverket. Han är verkligen jättesöt!

2008-07-20 @ 15:38:37
Postat av: Nicole

Helena ; jag har en likadan, jag har köpt min på citygross i växjö! och om ni ska ha en sådan så ska ni ha den "stora" modellen, det finns altså två olika, en med stor rund sak där fram, och en liten!

Hoppas du hitta den för den är kanon, för min son tog inte heller dom andra!

2008-07-20 @ 16:09:52
URL: http://niicol3e.blogg.se/
Postat av: Zandra

Inget att skryta med direkt att han tar nappen. Det är ju inget tvång att de har napp. De får ingen bra sugteknik på bröstet om de suttar på napp för mycket. Bara så du vet.

2008-07-20 @ 20:43:22
Postat av: helena

Nicole: aha okej, då ska jag kika på vårat citygross =) Vad är det för märke på den? Kan det vara Bambino lr hur det stavas?

2008-07-20 @ 21:07:21
Postat av: Wictoria

öhm. Jo jag vet det Zandra, men så länge dom redan har lärt sig sugtekniken på bröstet så är det ingen fara. Och det kan vara svårt att få ett spädbarn att ta nappen, vet många som har haft problem med det. Och ibland behöver man verkligen nappen om barnet har väldigt stort sugbehov. Har du ens barn?

2008-07-20 @ 21:53:51
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Wictoria

Ja det är dedära Bambino

2008-07-20 @ 21:54:28
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Zandra

Ja,jag har 4 barn.

2008-07-20 @ 22:07:37
Postat av: Anneli

Måste de ha napp då?

2008-07-20 @ 22:08:55
Postat av: Tina

Du verkar va en supermamma vet precis hur de ska va och du har alldeles rätt om nappen.

Alla barn har sugbehov och dom tar bröstet aven om dom har napp! Bull shit bara de Zandra skev.

2008-07-20 @ 22:59:57
Postat av: Wictoria

Nej de måste inte ha napp. Men det är bra att ha eftersom dom kommer till ro då, man kan inte alltid ge dom bröstet. (Tycker iallafall jag.)

2008-07-21 @ 09:07:20
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: helena

Min Ella blir 2 veckor på torsdag, tar bröstet jättebra och går upp precis som hon ska (om inte mer) Men hennes sugbehov är jättestort och det resulterar i att hon, när hon "bara" är snuttig, äter från bröstet och kaskadkräks. Så jag tror att en napp kan hjälpa båda henne och mej. Ibland kan man inte stilla hela sugbegäret hos ett spädbarn via bröstet och då är det väl kanon att man kan ta hjälp av en sugnapp? Föruttsatt att bebisen har hittat rätt sugteknik på bröstet och att bebis tar nappen.

2008-07-21 @ 09:55:39
Postat av: Wictoria

helena: Ja precis! :) Finns det hjälpmedel, varför inte använda det? Bebisen mår ju bättre av det också.

2008-07-21 @ 10:44:42
URL: http://wictooria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback