Hitt på nått.

Hej hej
Idag ska vi ner till stan, Pontus ska köpa nya Jeans! Sen ska vi ta 15 eller 16 bussen till Hjortsberga! Vi gör ju knappt inget om dagarna så vi kan ju lika gärna sitta där ute och dega! :) Ikväll är det ju iallfall fotboll!

Hos barnmorskan gick det bra! Men hon klagade lite för mycke på vikten och att Pontus fortfarande röker. Blev så jävla sur, men det visade jag inte. Orkar inte hennes klagande,, och sen pratade vi om förlossningen, då berättade jag att jag var orolig över att jag kommer bli orolig och spänna mig aldeles för mycke och inte kunna slappna av. Då började hon skälla på mig ''Men det är ju ditt egna fel! För nu har du ju den inställningen! Du har ju bestämt dig för det då!!'' Och jag satt o stirrade lite på henne... Sen sa jag.. ''Ööh, är det inte meningen att jag ska säga vad som känns jobbigt till dig? Tror du att jag kommer säga hur jag känner mig till dig när du svarar mig sådär? Jag tror att förlossningen kommer gå jätte bra, men jag vet hur jag är som person och jag är väldigt nervig och orolig av mig, det är inget som jag kan hjälpa.''
Jag blev så jävla sur men jag försökte att inte få totalt ryck på henne.. Jag menar, hur jävla kul är det att sitta och berätta vad som oroar än, när hon slänger sånna elaka svar rakt i ansiktet på mig?

Sen berättade jag för henne att jag kände mig lite deppig och att jag känner att jag inte orkar göra så mycke eftersom jag har så ont när jag går osv..
Då började hon skälla igen, ''Det är ju ditt egna fel! Har du gjort övningarna i böckerna?? Du har ju vetat om dom hela tiden! Då får du ju skylla dig själv, du rör på dig för lite och äter för mycke godis!! Du har ju bara dig själv o skylla.''

Då ville jag helt allvarligt smälla te henne över käften.. Vafan är det för jävla svar? Jag har varit ute och gått under hela graviditeten, speciellt i början då jag orkade! Nu är det inte så jävla kul att gå på promenader (men jag gör det ändå) eftersom det gör så satans ont!
Och vafan säger hon då? Joo, ''Har du testat dedär skärpet?''
Då säger jag, ''Nej det har jag inte, det kostar nästan 400 kr och det tar 2 veckor för det att komma, vad ska jag med det till? Jag kan inte slösa 400 kr på ett bälte som jag kommer kunna ha i kanske 4 veckor! Det är helt onödigt.''
VAFAN GÖR HON DÅ? Hon börjar skriva på sin dator och sen läser hon högt ''Wictoria har ingen possitiv inställning till bältet, hon tror inte att det kommer hjälpa.''

FITTA FITTA FITTA FITTA, är vad hon är. Jävla sur kärrings fitta... Ursäkta språket, men jag är fortfarande jätte arg över dehär..

Men iallfall, Magen hade växt också, sf mått= 35,5 cm ungefär. Sen till något possitivt!! Han var faktiskt lite fixerad! Fortfarande liite ruckbar! =D Men inte så mycket. Sen frågade jag henne om varför han ändrar sida, då sa hon att dom kan göra det, när man sitter/ligger ner så trycks inte huvudet ner lika dant, så då kan dom ändra på sig.

Jaja. :) Slut på klagandet.
Nu ska vi in i duschen!



Magbilder!!
v.37. 
Sjunkit neråt lite nu!


v37

v37

v37






Kommentarer
Postat av: Linn

Hahaha...omg :O Jag hade dödat henne,seriöst...vilken jävla käring

2008-06-18 @ 13:37:08
Postat av: helena

men du, sådär får hon inte behandla dej. förstår att du blir arg. men seriöst du borde klaga på henne eller nåt. kul att han snart är helt fixerad ialf =)

2008-06-18 @ 20:51:12
Postat av: Pernilla

Hej! Brukar läsa din blogg. Tycker den är kul att läsa. Usch vilken trist barnmorska du har. Fy bubblan.. Håller med Helena. Du borde verkligen ta upp hennes sätt att behandla dig på med ansvarig på MVC. Ta upp det efter att graviditeten är slut om du inte har orken till det nu. Men tycker absolut du ska framföra det. Lycka till med resten av tiden!

2008-06-18 @ 23:04:28
Postat av: ung mamma

Men gud vilken bm har du??



Så får de faktiskt inte säga, du bör anmäla henne, hon kan få sin licens indragen.



Tycker du gör ett bra jobb Wictoria.

2008-06-21 @ 11:04:52
URL: http://emelieelisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback