SVAR

Katarina om Svar till hanna:
Men victoria, är det inte upp till ägaren om hon/han vill kastrera eller inte. Men ska väll inte behöva skriva på kontrakt? :S elleR? kram kram




UPP TILL ÄGAREN?
UPPP TILL ÄGAREN?
Frågar jag dig?
Vad menar du med det?
KLART som fan att katterna ska kastreras, VARFÖR INTE?

Nej är mitt svar, det är inte upp till ägaren.
Kattungarna som JAG säljer är MITT ansvar, vart dom kommer till och hur dom har det.

En hona mår inte bra av att gå löp på löp och aldrig bli parad, det är psykiskt påfrästande. (Läs på om det)

P-piller ska man absolut inte ge en katt som långvarit preventivmedel!
Det kan få hemska påföljder. (Läs på om det med så kanske du lär dig nått vettigt.)

Hanarna går och ynglar av sig, honorna blir på tjocken.

Bara några exempel på varför, det finns 10000 till.
Läs lite, så ska du se att du aldrig ställer den frågan igen.

Jag tar mitt ansvar och behandlar kattungarna som om dom vore raskatter.
Vilket INGA andra gör med sina huskattungar.
Dom ger dom lite avmaskning o säljer dom för 1 krona.
Då ska man ta mig fan ingen katt ha.
Det finns redan för många hemlösa stackars katter som blir behandlade som skit.
Mina kattungar ska då behandlas som om dom vore värda 10000 kr, för det är vad dom betyder för mig.

Jag är inte emot dom som avlar på huskatter, som gör det under de rätta förutsättningarna. Dom som gör det ordänkligt.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Du behandlar dem som om de vore raskatter ?? Raskatt eller huskatt, vem bryr sig? Alla katter är precis lika mycket värda och alla behöver precis lika mycket omvårdnad! Finns ingen skillnad mellan ras- och huskatt, mer än priset såklart.



Och det med att INGA huskatt-uppfödare tar sitt ansvar kan jag inte hålla med om... Det finns många som verkligen gör sitt bästa. Men så finns det ju även de som ej gör det,, vilket är väldigt tråkigt..



Det kan diskuteras i timmar om detta ämne.. Men det känns som jag redan skrivit en hel novell som kanske inte sade så mycket..



Nåja, jag hoppas att det kommer att gå bra med din kull och att de får perfekta hem!Du vekrar tagit åt dig mycket av vad som skrivits i kattforumet, starkt och bra gjort! :) Ett plus i kanten till dig som kastrerar dem innan flytt! :)



Lycka till !

2009-10-22 @ 16:10:32
URL: http://fiiak.blogg.se/
Postat av: Katarina

Men shit, ta det lugnt. Jag vet en del, det vet du o jag sa aldig att man skulle ge massa katter p-piller. Hur ägaren bor har inte med kastrering o göra. En ägar kan bo hur flott som hällst utan eller med kastrerad katt. Det va en aning taskigt skrivet. hm, Påstår du att det bara är du som har ansvar om katter? Alla katter är värda att behandlas till 100 % finns ingen som inte är värd det.

2009-10-22 @ 20:22:52
URL: http://lillapuuh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback