Ignis!

Ignis har haft problem med diandet, och medans dom andra katterna har gått upp 15g har han gått ner 10g.

Jag åkte till djursjukhuset, deras djurmats shop.
Berättade situationen för sjuksköterskan som stod där.
Hon pratade på lite, och sen hämtade hon en vetrinär också.
Super bra var han.
Jag skulle testa o mata honom med ersättning, o hålla honom varm.
Sen fick jag sprutor och natriumklorid som jag skulle spruta in under nacken om han inte blev piggare.
O försöka få honom och dia.

Får gå in var tredje timma o ge han lite o sen hjälpa honom snutta på bröstet.
Det går framåt. :) Han diar mer och mer.

83 gram vägde han i morse, nu väger han 90g. Peppa peppa.
Snälla gud låt kissen leeva!




18.11
Gick in o kollade till honom nu. :)
Han låg o snuttade som en liten gud..
Blev så glad att jag nästan lipade.
Elune knuffade bort honom, men han tog sig tillbaka igen! :)


Längst till höger har vi ''Mussepigg'' Elwyn. Går inte o ta miste på vem hon är! :)
Ignis i mitten, med en fläck på huvvet. :)
Elune(Den helvita) Och sen Arthas, som har fått ta Ignis platts under armen. Hel nöjd över det!
Fast allra nöjdast är nog Mamma-Katt. :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

så söta ungar

2009-10-25 @ 11:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback