Svar till hanna

hanna (*****.*****@gmail.com) om Dag 60 för Lady Imon:
förresten! har du tänkt ut pris på kattungarna ännu? :)



Svart till
Hanna:

Jag har klurat lite på det. :)
Jag ska vaccinera, avmaska, vetrinärbesiktiga osv.
Sen beror det lite på hur kattungarna ser ut. Om dom är väldigt fina osv.

Jag har ju tänkt lite, och jag funderar på
att skriva ett kontrakt med blivande ägarna om kastrering.
Där ägarna skriver under att dom kommer kastrera sin katt vid 6 månader.
Annars kommer jag ta tillbax katten. (kortfattat)

Iom att jag kanske då inte behöver kastera dom, så blir det ju ett mindre pris på kattungarna.
Med vaccination,kastrering och hela faderullan så skulle jag kunna ta 1000-1500 kr för varje katt.
Iom att en kastrering kostar en hel del, 495 för en hane, 987 kr för en hona.
Så behöver jag ju ta mer betalt för dom jag kastererar.
Om inte ägaren nu går med på o skriva kontraktet.
Priset varierar ju från katt till katt då. :)

Men om det bara behövs de första vaccineringarna, avmaskning och vet.besiktning.
Så kommer katterna gå på 500 kr.
För en kattunge kostar: 385 kr för vaccin, ca 190 kr att besiktiga.
Så för mig låter det ganska rimligt.
Hur som, så hade ägaren fått betala dessa utgifter iallfall.
Men nu gör jag det så jag vet att det blir gjort! :)

Jag kommer ju ta en tillfällig försäkrning på kattungarna i 12 veckor.
Som jag gärna vill att ägarna ska forstätta på.  (Eventuellt)
Men jag ska ta lite expert hjälp.

Ungefär sådär har jag tänkt.
Men jag har ju iallfall 1 månad till att tänka över det exakt.

Så 500 kr - 1500 kr, beroende på hur sammarbedsvillig man är. :D

Det är trotts allt levande varelser.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Men victoria, är det inte upp till ägaren om hon/han vill kastrera eller inte. Men ska väll inte behöva skriva på kontrakt? :S elleR? kram kram

2009-10-21 @ 21:14:46
Postat av: Johanna

Personligen skulle jag inte betala 1500kr för en huskatt oavsett hur den var vacc osv... För jag kan få en raskatt för runt 3000kr om det är en som inte är såld eller som kanske ska placeras om.

2009-10-22 @ 04:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback