Pysseldag!


Hej hej!
Idag har vi städat och pysslat. :)
Jag mår lite bättre nu, kan anstränga mig lite utan o dö.
Kunde till o med hjälpa till o handla o städa! Skönt!
Men hostan är grymt jobbig. :( Hostar hela tiden, näsan så jag spyr.

Vi har gjort klart Ladys Bolåda! :)
Hon ska få inviga den sen om den torkat.
Vi har ju som sagt pysslat!
Köpte en vanlig flyttkartong.
Gjorde ett litet hål i den, så lady kan komma ut och in!
Sen gjorde vi hemmgjort tapetklister.
Tog silkespapper och klädde hela lådan med det. :)
Sebbe fick hjälpa till, men han ville mest bara äta tapetklister. :P
Men han kunde riva papper till mig med, det var han bra på!.


Resept - Tapetklister

4 dl Vatten
1½ msk Potatismjöl
½ dl Socker

Häll lite vatten i en skål, blanda det med potatismjölet. Var försiktig så det inte blir klumpar.
Häll rästen av vattnet + sockret i en kastrull. Koka upp det.
När det börjat koka, ta av det från plattan.
Häll i det upplandade potatismjölet i sockervattnet direkt efter du tagit av det från plattan.
Blanda blanda blanda o blanda.
Sedan ställer du det bara på diskbänken eller nått, och låter det svalna. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback