Heejhå

Hej :)
Usch mina senaste inlägg har varit så deppiga! :P
De får bli ändring på de.
Har pratat med barnmorskan och med en av mina handläggare från arbetsförmedlingen idag. Håller på o ordnar lite där. Skönt när allt är fixat. OCH DET SKA BLI SKÖNT o ha nästan 3 veckors lov.. Utan o tänka på ett piss som har med skola eller arbetsförmedlingen o göra. Jag behööver verkligen den pausen.. :)

Sebastian är glaaad, han hade haft de jätte kul på dagis idag. Men han vill inte sova middag idag heller.. Suck.. :( Han blir bara arg o skriker o håller på. Och mina nerver klarar inte av de, jag undviker konflikter med Sebbe. Vill inte bråka med honom. Utan han får helt enkelt somna tidigare ikväll igen. :)

Han sjunger massa sånger nu och kollar på fåret sean. Han har fått för sig saker från dagis idag, han går runt o säger '' Kom nu vännen'' och ''kom här vännen''. Haha.. Antagligen nått fröknarna säger. :P Dom hade varit ute länge idag med, i kylan.

Tycker det är så jobbigt när man ser alla små barn sitta ute o lipa vid dagisen, för att dom fryser. :( Tur att Sebastian tycker om snön och är så aktiv att han inte börjar frysa. Annars hade jag fan haft ångest.
Undra om föräldrarna vet om att deras barn sitter i snön o lipar så tårarna sprutar och blir iskalla om ansiktet när dom är ute..
En dag när jag lämnade Sebastian var det ett barn som verkligen LED, och jag fick bara lust o ta med honom in i värmen! Men fröknarna hade fattat att han verkligen frös så det var någon som ''höll på'' att ta in honom. Men han satt o grät i minst 10 min..(Vad jag såg, han kanske hade suttit där längre o lipat) Sånt får man hjärtkramp av. Visst att det är bra med frisk luft, men dom små 1åringarna ska inte behöva gå ut sådär i kylan. Visst om dom har kul en liten stund. Men när dom säger ifrån ska dom ju få gå in på direkten! Dom ju sätta dom i vagnar o gå ut o gå en runda istället, så får dom frisk luft fast dom gåller sig varma o goa.  Eller vad tycker ni andra mammor/intemammor/folk om det?



Kommentarer
Postat av: elina

tycker jag också! att de ska gå en runda med de små istället alltså!

2010-12-15 @ 16:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback