Hemma hos mamma

Nu sitter jag hemma hos mamma.

Sebastian är sjuk.... När jag hämtade honom så hade han feber..

Dom sa att han hade varit jätte pigg o glad.
Men... herregud.. Dom kan ju ha feber ändå.
Är de ingen som lyft honom o kännt att han var varm?

Men när jag kom så bröt han ihop och visade att han var sjuk.
Jag märkte DIREKT att han var sjuk.
Han grät o grät o han fick ingen luft, han blev helt blå om läpparna.

Och jag har sagt till dom innan, att han e svår o märka att han är sjuk.
Man måste känna på honom, och han har ju vart dålig så jag har förvarnat dom o sagt att dom ska vara noga. Men det är en sån sak som jag avskyr med detta dagiset. Dom har dålig koll för att det är så otroligt många barn..

Det är lika dant när han är hos sin pappa.
Han visar inte att han är sjuk för dom.
Men sen när han kommer hem.. Då..

Så nu ska vi vara inne...
Jag känner att jag kommer bli dålig nu med.
Har fått ont i halsen och är svullen.
Känner att jag håller på o få feber, har ont i lederna och ryggen..

Och det är ju tjockt med snö på vägarna, så hem till mamma lyckades jag få foglossning.. Av att jag fick ta i så in i helvete för att få vagnen o röra på sig.

Suck.. Jaja. tur att det är lov nu.
Nu ska vi bara mysa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback