Mellis

Vi kör lite mellis nu för ingen av oss är direkt matsugna.
Jag har snart städat klart med. Skönt.

Katta ringde innan o erkännde att det var onödigt osv osv osv.
Så nu plockar jag bort allt om bråket.





Fick en kommentar:
Du säger att du är så sjuk, vad är det som är fel?! :S Att vara gravid är väl inte att vara sjuk? Jag är själv gravid i v.27 och har aldrig mått bättre. Illamående har jag haft så in i h*lvete, kramper i vaderna, svullna ben osv osv. Men man måste väl se de positiva med det hela? Du har ju ändå valt att bli gravid en andra gång?. Detta med snö och bussförseningar är ju ett typisk dilemma för oss svenska, vi är aldrig nöjda med något.. Vill alltid ha mer eller mindre av de som erbjuds..


Svar: Har jag sagt att det är en sjukdom att vara gravid eller?
Det är ju jätte kul för dig att du mår så bra och att du inte haft det så jobbigt.
Jag mådde jätte bra under min första graviditet.

Jag har en sjukdom som heter IBS, och jag har en kronisk inflammation i min mage.
Har även svår magkatarr.
Jag har fått något annat problem med tarmarna som läkarna inte riktigt förstår vad det är.
Men det har troligen mycket o göra med graviditeten och graviditetes hormonerna.
Blodkärlen i magen och tarmarna ''sväller'' när man är gravid.
Och läkarna tror att jag kommer må bättre såfort graviditeten är över.
Har även ett extremt illamående som trappas upp av mina sjukdommar.
Jag blir väldigt väldigt dålig. Det är svårt o förklara.
Jag hade ingen aning om att det skulle bli såhär eftersom jag hade en helt normal graviditet med Sebastian.
Men när Sebastian var drygt ett år, så blev mina magproblem värre. Anledningen är också oklar till varför.

Förstår att det är omöjligt för et att förstå hur jag mår, och hur dåligt jag mår.
Och jag försöker tänka positivt, trooo mig!!, att jag får belöningen utav ett litet barn är de ända som får mig o orka med detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback