Arg.

Dagis och skola idag som vanligt.
Och sen var jag hos doktorn på vårdcentralen.
Blev så jävla arg efter det besöket..
Och hela dagen har varit en ända stor jävla stress.
Nu är jag hemma, har ätit lite och försöker komma ner i varv..
Jag orkar inte vara arg.

Varför är det alltid något som är fel? Varför kan det inte för en jävla gångs skull bara vara bra? Bara problemfritt.. Bara i en månad, det är allt som behövs nu känns det som. Jag orkar inte tänka på problem eller pengar eller mediciner och räkningar, orkar inte ha ont o ha problem med magen o må dåligt. Nu vill jag bara vara glad, varför ska det alltid komma upp något nytt ??

En till jävla sjukhusräkning på 300 kr och socialen är alltid försena o ge pengar till det. Så då blir det massa jävla förseningskostnader. Och medicinet för 600 KR!!!  600 KR!! VA?! Och dom kan jag inte ta ut förren socialen givit mig pengar till det, och hur lång tid tar det. JO 100 ÅR! Och jag kan inte vänta i 100 år! Jag hatar o ha med socialen o göra. Jag hatar det, jag vill klara mig själv utan deras jävla hjälp.. Och läkare som säger att det inte finns något o göra att det bara är som det är, att jag måste ta ut medicin för 600 kr varje månad resten av mitt liv. Sug kuk jävla as.. Far åt helvete med er.. Värdelösa är vad ni är. Jag hatar sjukvården och jag hatar kommunen och deras jävla social. Jag hade velat slå någon..

December kändes som att det skulle bli en bra månad! En månad där jag för en gångs skull hade saker lite ordnade. Problemfritt med pengarna och bara se fram emot julen. Men nu blir det massa telefonsamtal, lappar som ska hit o dit och ligga på o tjata så saker o ting blir gjorda. Måste prata med försäkrningskassan om aktivitetstödet och föräldrapenningen, hur den övergången ska bli, och när de ska bli. Om jag kan slippa praktiken, eftersom jag inte klarar av de. Måste ringa familjerätten om faderskapsutredningen. Jag måste ringa socialen om sjukhus och medicin kostnader. Jag måste plugga som en idiot så jag blir klar med matten innan mitten av feb. Jag orkar inte denna månaden.. Sen ska jag ha möte med aurora, sen ska jag till barnmorskan igen, o sen ska jag till psykologen. Alla dessa samtal och undersökningar jag har fått för att jag ska må bättre gör mig MER stressad. Jag har så mycket möten och undersökningar att jag missar skolan. Måste stressa från dagis, stressa till dagis, stressa hem från dagis. Stress stress stress.. Och så ska jag försöka orka vara gravid med samtidigt och ta hand om mig själv. Och nu praktik upp på det. Det går inte. Jag fixar inte detta.. Jag behöver lugn o ro.. Jag längtar till lovet.. Även om jag inte ens har tid o ha lov..




Maya om svar:

Är det Pontus som är pappa till bebisen i magen?!


Svar:
Nej?? vad har du fått de ifrån???





Anonym om Arg.:

Vem är pappan til barnet i magen då? Ett one-night-stand? Blir du med barn med vem som helst och sen behåller bara?

:)


svar: Du läser inte min blogg i vanliga fall va?
Du får läsa egenom bloggen om du vill ha svar på dom frågorna. Det är saker jag redan svarat på. 
Javisst, jag knullar runt med alla i hela stan och blir på tjocken med var o varannan person. har 6 barn här hemma, alla med olika pappor.

http://wictooria.blogg.se/2010/october/svar-2.html


Pappan heter ted eriksson. 





Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kommer upp i högkostnadsskyddet ganska så snabbt. Det ligger på 1800 kr och sen har man gratis medicin ett helt år!

2010-11-24 @ 14:56:07
Postat av: Anonym

Vem är pappan til barnet i magen då? Ett one-night-stand? Blir du med barn med vem som helst och sen behåller bara?



:)

2010-11-24 @ 16:31:48
Postat av: LINA=)

Men varför behåller du ett barn till när du inte ens kan hämta ut din medecin själv för du inte har pengar? Jag förstår att man kan bli oplanerat gravid en gång och det är klart man ska få hjälp då men varför gör du om detta igen? Det kommer ta lång tid innan du kan jobba och försörja dig ju :(



Jag menar bara väl för jag tycker så synd om dig att du ska ha det så där jobbigt och inte kunna hämta medecin som gör att du mår bättre!



Kram och fortsätt kämpa på!

2010-11-24 @ 21:14:59
Postat av: hanna



jag kan hjälpa dig lasta av med sebbe nån dag i veckan om du vill :) . bara ta det lugnt och fixa dina saker! vi måste träffas snart så kan vi prata om allt :)

2010-11-24 @ 22:22:31
URL: http://exsqueezeme.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback