Super bra läkare!

Allt gick bra hos läkaren. Hon var jätte bra!
Hon är en speciell läkare som gravida går till. höhö..
Hon skrev en remiss till min vårdcentral , hon tyckte att dom skulle kolla upp mig.
Tyvärr finns det inte mycket att göra under graviditeten. Eftersom att alla tabletter som man får för att lindra detta ''tillståndet'' är farliga för bebisen. Så jag kan inget annat göra än att stå ut. Men jag ska få läkarintyg för detta. För någon praktik kan jag inte ha just nu. Men jag ska testa en vecka och se hur det känns iallfall. Så jävla typiskt att jag skulle få sånna problem med magen just nu under graviditeten. Besvären blir inte värre av graviditeten. Men magbesvären gör att illamåendet blir värre! Så.. ond cirkel.. Kul..
Och åt illamåendet finns det inte mer o göra än vad jag redan gör, legrigan comp...Tyvärr..

Vi pratade lite om förlossningsrädslan också.
Jag ska gå till en Aurora? doktor/kurator? ingen aning om det är en doktor eller psykolog eller vad..
Sen ska jag få komma tillbaka till henne igen.
Min största rädsla är ju inte smärtan, utan just storleken på barnet.
Och iom de så finns det inte mycket för aurora o göra.
Utan det handlar mer om att jag måste veta att bebisen inte är så stor när den ska komma ut.. För då kommer jag känna mig lugnare.

Vi pratade lite om Sebastian vikt med osv.
Chansen att denna bebisen är lika stor eller större är ju typ självklar sa hon.
Iom att jag är så lång, men hon sa även att min kropp, iom att jag är så lång/stor, klarar av o föda sådana stora barn. Hon sa att det säkert inte skulle vara några problem för mig att föda ett barn som väger 4500.. Det bror på lite hur bra värkarna är. Att Sebastians axlar fasnade lite beror antagligen på att värkarna inte tryckte på riktigt. Sa hon..

Men det struntar jag i. Jag sa till henne at jag då fan inte tänker föda ett till barn över 4000 g iallafall. Haha. 
Men då sa hon bara, nej nej, är du så rädd för de så ser vi ju till att det inte blir så. Så jag ska få gå till henne från vecka 32 så hon kan ha koll på hur min mage växer och gämföra med Sf-kurvan från graviditeten med Sebastian.. Hon var SKIT BRA!!

Men är det så att mina problem med magen blir värre o värre så kommer jag ändå sättas igång tidiagare så jag kan få medicin tidigare. Så jag orkar med mina barn sen. :) Direkt efter förlossningen skulle jag behöva börja med en medicin kur, och det kommer antagligen betyda att jag inte kan amma. eftersom medicinen går ut i mjölken. Och det suger verkligen.. Men jag ska försöka stå ut med detta och hoppas att det blir bättre. Får se vad vårcentralen kan göra med. Kanske finns nått alternativ som kanske fungerar. Jag vill verkligen amma bebisen ett tag iallfall, så jag tänker stå ut isf.. Bröstmjölk innehåller ju så mycket bra saker som jag vill att mitt barn ska ha.. :( Suuuck. Jag hatar min jävla mage just nu! Hade det inte vart för illamåendet så hade jag kunnat stå ut med smärtan i magen. Men just illamåendet tar på psyket, och självklart smärtan med. Och det i sin tur går ut över vardagen och Sebastian. Och så ska det inte behöva vara.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback