Namn. Ny lista

Jag har väldigt många åsikter var de gäller namn på barn. ( det vet alla som känner mig. )
Tycker att många namn är fina och söta, och sådär.
Men jag tycker många sånna fina namn är opassande att döpa barn till..
-Tex folk som döper sina barn till smeknamn.
Exempel: om att jag skulle döpa Sebastian till, Sebbe, Basse, Bastian, Seb.

-Folk som döper sina barn till sånna puttinutti gulli snuttiga namn,
dom små söta bebisarna ska faktiskt bli vuxna någon gång... :)

-Djurnamn, Ett exempel: Milton. En HUND heter milton, inte ett barn. (SORRY) :| Hata mig inte

!Meen!
så sitter jag och kollar på Dansbandskampen..
Och lyssnar på Willez.... Och får veta att sångaren heter LINUS!
Och kom på vilket fint gulligt namn det är.
Funderar helt seriöst på att Bebisen ska heta Linus nu.
Linus eller Alexander. Ja. Linus är väldens fjantigaste gulligilli namn..
Men ändå. haha.. Kan inte försvara mig. Tycker bara om de.

Sebastian och Linus.
Sebastan och Alexander.
Passar ju jätteee bra ihooop. :)

Ville, tycker jag om med, Sebastian gillar med de namnet.
Men det är ju lite ''smeknamns varning'' på de.. Vilhelm istället kanske.

Men de visar sig, har inget bestämt förren jag får se bebisen.

Ni som har namnförslag, bara kör på!

Tycker även att Felix är väldigt fint, men det heter Sebbes kusin. Vet inte om det är okej o sno de namnet av honom. höhö... Då har jag snott både en födelsedag och ett namn av Angneta. :P
Men Felix hamna också lite i Djur kategorin.. Katten flelix osv.. Men det är ändå fint.




Kommentarer
Postat av: MILLA

Jag tycker Elias är jätte fint, min son skulle fått det namnet men han var ingen Elias, han var en Vincent. Grattis till bebisen :)

2010-11-28 @ 12:28:20
URL: http://hermanita.bloggplatsen.se/
Postat av: Wictoria

Ja Elias är fint. Sebbes pappa ville att han skulle heta de. Hehe. :) Men det e ingen favorit hos mig. höhö

2010-11-28 @ 18:35:20
URL: http://wictooria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback