Vecka 27

Nu väger bebisen nästan 875 gram och är drygt 36 cm lång från topp till tå. Ögonen öppnar och sluter sig, bebisen sover och är vaken på regelbundna tider och den kanske suger på fingrarna eller tummen.





Egna tankar: Nu känns det faktsikt som att jag har gått långt. Min mage är stoor... 6/12 ska jag mäta sf måttet första gången. Är då i vecka 27+3. I den veckan(27+1) hade jag 28 cm i sf mått med Sebastian.. Så det ska bli väldigt spännande!!  Hade blivit lagom glad om det hade legat på 27 cm denna gången. Men det ligger säkert på 28-29...Bara för att gud hatar mig. :)

Och.. Mina BRÖST har börjat läcka!! REDAN...... Med sebbe började inte det förren i vecka typ 35-36!! Brukar de börja tidigare med andra barnet eller???

Min vikt; Just nu väger jag lika mycket som jag gjorde med sebastian i vecka 16... :P Jag väger 10 kg mindre denna gången. Har legat 10 kg under hela graviditeten. Ganska stolt över mig själv. Men jag kan inte fatta hur fan jag kunde vara så jävla slarvig o gå upp så mycket med Sebastian.. Fy mig. fy. fy.. Lyckas jag hålla detta hela vägen, så kan man räkna med att jag kommer väga ungefär 82-83 kg vid förlossningen. Men det är ganska mycket önsketänkande. Jag räknar med att jag kommer gå upp mer.. :) Vägde 92 med sebbe, efter förlossningen gick jag ner till 88.. Så får man ha önsketänkande så väger jag 78-79 efter denna förlossningen. Gud vad det hade vart skönt o gå ner till 70 sträcket direkt.. :| Sjävlförtroendet hade pumpats ganska hårt då.. haha..



Magen.
Navlen börjar puta utåt. Det gjorde den ALDRIG med sebbe. Inte ens i vecka 40..
Magen växer verkligen heeelt annorlunda denna gången. Det oroar mig lite eftersom jag inte vill ha fler bristningar. Inga av mina gammla bristningar har spruckit eller blivit sådär knall röda än. Men det kommer väl mot slutet.














Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag började läcka i vecka 13 med min lille :P Haha

2010-11-26 @ 20:56:26
URL: http://biggerbetteramanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback