Äntligen skola igen efter 2 veckor!

Ja två veckor sedan Jag gick i skolan!
Först var det ju inskolning i 1 vecka. Sen var Sebastian sjuk i en hel vecka efter det.
Och idag har jag äntligen kunnat gå till skolan! Så skönt o plugga lite matte..
Det är farligt att sluta plugga för man glömmer bort sig.. Jag måste repetera hela denna veckan.
Och sen nästa vecka ska jag göra provet på första delen.
Matte B är 4 delar och den delen jag gör nu är den största!
Efter denna är det geometri, tycker verkligen inte det är kul.

Sebastian hade haft jätte kul på dagis, dom hade haft skolfoto. :)
Han ville inte gå hem från dagis, och det förstår jag verkligen.
Inte kul o gå hemma hela tiden.

Vi sov middag länge när vi kom hem och nu lagar jag mat till Sebastian.
Mitt graviditetes illamående har inte försvunnit än.
Kommer på kvällarna så jag kan inte äta.:(
Ska prata med min barnmorska om detta, orkar verkligen inte med det.

Tycker synd om mig själv, nu är det vecka 21.. Hur vanligt är det ?!
Kanske har järnbrist? :S Men det tror jag inte, mår bra annars. Pigg och sådär.
Behöver ju sova middag ibland men kroppen behöver ju vila.

Har ju ganska mycket att göra om dagarna och då blir jag ju trött av det också.
Men jag är absolut inte lika trött som jag var i början av gravidteten,
då hade jag kunnat sova HELA dagarna! Tur att jag inte hade någon sysselsättning de första veckorna.
Hade aldrig orkat göra jobba eller plugga då. Hemskt illamående och konstant trött.
Alla gravida som orkar gå till jobbet då är verkligen duktiga..

Foglossningen är jävlig idag. Det är för att jag sitter ner 2 timmar i sträck i skolan.
Det fungerar verkligen inte.. Måste ta promenader där emellan.. Hade så ont när jag skulle gå hem, trodde jag skulle börja lipa. Men det var bara att gå, hade jag missat bussen hade jag inte hunnit hämta Sebastian. :P 

Nu ska jag börja ha praktik också. Så kommer ha matte och praktik samtidigt. Så har jag enu mer o göra! Hoppas fan att foglossningen försvinner, ananrs orkar jag aldrig. Men jag måste fasen ha praktik. Har aldrig praktiserat på något vettigt ställe innan! Kommer ha 30 timmars sysselsättning i veckan, får ju ungdomsgaranti 134 kr om dagen eller vad det är. Skönt, ju mindre pengar från Socialen desto bättre.. Vill kunna klara mig själv! Hatar att gå på soc. Nu får jag 4300 kr av soc i månaden och 7600 kr i bostadsbidrag, ungdomsgaranti, barnbidrag och underhåll. Innan jag fick ungdomsgarantin var det ungefär tvärtom. fick mer än 50% av mina pengar från socialen. Ja nog om det, inget jag är stolt över.
12000 får jag i månaden ungefär.
Avrundat.

När bebisen kommer kommer jag klara mig enu bättre. Konstigt nog..
Får ju mer pengar, men jag har ju inte direkt mer utgifter. :P
Kläder har Bebisen så det räcker och bli över. Skor,overaller ja hela alltet!
Det är trots allt kläder som kostar mest.
Det ända som kommer kosta är ju blöjor och om jag inte kan amma så är det ju ersättningen.
Men amma ska jag göra, pungt slut..  Denna gången tänker jag inte ge upp. :P
Finns ju andra småsaker som kostar också men det är utgifter som inte syns.
Sebastian kommer ha slutat med blöjorna när bebisen är född, så dom pengarna som jag släger ut på blöjor nu kommer ju inte förändras heller. Om man tänker så. :P
Strunt samma. :) Jag klara mig. Vet inte varför jag började babbla om min ekonomi, får jag väl massa kommentarer om det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback