Skadeglädje



Nu har vi kommit hem, ätit middag och allt sånt.
Nu ska Sebastian sova middag, sen ska vi faktsikt baka bullar och sen ska vi laga mat igen. :)
Sebastian får alltid middag två gånger om dagen om han inte har ätit ett mål på dagis.
Men det är väl självklart eller? :)

Nu ska vi vila oss.







Jag garvar så mycket att jag avlider.
Skadeglädje är den ända sanna glädjen! :P
Nä inte redigt kanske men nästan.

Nicole hade skickat ett mail till en tjej vi känner båda två och skrivit att hon inte skulle lyssna på mig, att jag snackar skit och att jag bara försöker få folk att tycka om mig. Hahahaaaaa, Nicole du är så paatetisk. Jag skrattar så jag nästan pissar ner mig, det gör både jag och denna tjejen. Nämner inga namn, för jag ''hänger inte ut'' folk jag tycker är vettiga i skallen.

Bara sluta gör dig själv till offret hela tiden nicole. En sak man kan undra är, hur fan du lyckas göra dig ovänner med alla? Hur många vänner lyckas du egentligen hålla kvar. Du blir ovän med alla. Då undrar man ju vem det egentligen är fel på. Inte är det mig iallafall. Bara sluta lipa nu och stå på dig istället. Så kanske folk slutar ''trycka ner dig'' för då är det inte lika roligt längre..


Och en annan sak,
de tjänar inget till på Nicoles ekonomi om hon får pengar från skadestånd eller liknande. (Nej det är INTE jag som har hotat henne)

Socialen drar av de, dom räknar ut hur länge hon ska klara sig på dom pengarna.
Om hon får 15 tusen.
T.ex:  Då räknar dom ut att hon ska klara sig på det i 3 månader. Och då får hon inte EN krona från soc.

Alla tillgångar man har räknar socialen som inkomst. Man får inte spara pengar när man går på soc, eller ha sparade pengar. Allt man har måste man ha använt innan man får en krona från soc. De reglerna gäller alla. Och de pengarna man har räknar socialen ut hur länge man borde klara sig på dom. Om jag har 100.000 kr på banken räknar dom ut hur länge jag ska klara mig på de. Spelar ingen roll när dom tar slut. Jag har normer o rätta mig efter. Socialen kollar egenom ens konton och räknar ut överskott/underskott. 

Nicole kan som exempel inte gå o köpa sig en digitalkamera för sitt skadestånd. Det är pengar hon o thilian måste leva på inom en speciell norm.

Om nicole gör av med dom 15 tusen på en månad. Då räknar ändå socialen på överskott och hon får ändå inte ETT ÖRE av soc. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback