Gynnakuten 14.30

Jahöpp ska till Gynnakuten 14.30.
Hade ju en infektion för 3 veckor sedan.
Det har ju inte blivit bättre,
och jag började få ont i slutet av förra veckan och har avaktat hela denna veckan för o se om de skulle bli bättre. Men de blir bara värre o värre.. Så jag ringde för en stund sedan, för o kolla vad dom tyckte.. Skulle ta två alvedon o lägga mig o vila.. Så nu är dom oroliga för att det ska vara något fel så nu har jag panik.
Bebisen lever ju iallfall för jag lyssnade med angelsoundet. Men det är väl hotande förtidsbörd i vecka 18.... Angagligen för allt skit som har vart runt denna garviditeten som stressar upp mig. Men jag hoppas att det bara är sammandragningar som är lite onda.. Håll tummarna :)



Nu har vi kommit hem igen.

Jag hade fortfarande infektion kvar, inte lika mycket, men de var kvar.
Fick en annan sorts pencilin. Det var helt ofarligt för bebben.

Dom gjorde ultraljud också för o kolla så allt var som det skulle med bebisen.
Dom kollade i säkert 20 min o den vifftade o sparkade , väldigt livlig!
Blev orolig eftersom dom kollade så läänge, men han sa att det var en gammal apparat så de var lite svårt o få bra bilder, och sen var ju inte bebisen så sammarbetsvillig! :)
Men dom kollade på hjärnan o hjärtat o lite allt möjligt för o se så att det inte var något fel på den. Undrade varför dom gjorde de o de gjorde dom helt enkelt för o se så att inget var fel. Inte av någon annan anledning.. Trodde först att dom hittat något som var konstigt.

Men han sa att han inte kunde säga till 100% att bebisen var helt frisk, de får jag fullt besked om på rutin ultraljudet sen. Men vad han kunde se så var allt som det ska, hjärta o hjärna o hela faderullan. Han trodde de var en frisk bebis.:) Han trodde mer att bf var 28 feb-1mars, men de får vi se på rutin utraljudet med!

Ja och om sammadragningarna o de onda sa han att det var för att bebisen växer så mycket nu i denna veckan. Och att jag har sammadragningar helt enkelt. Vilket var ganska ovanligt såhär tidigt men helt ofarligt! :)


Tack för alla snälla kommentarer!


Kim: Min mobil är cp igen. Har ett tillfälligt nummer nu 0737102983



Kommentarer
Postat av: Tina

Hoppas att allt går bra!

2010-09-24 @ 14:21:41
URL: http://mammatillleo.blogg.se/
Postat av: Kikm¨

2010-09-24 @ 14:43:37
Postat av: Anonym

Hej du! Blev orolig här ju! Har försökt att ringa dig ett bra jäkla tag men min mobil säger "nummerfel" Har väl råkat ändra nån siffra eller nåt... :( Eller är den trasig? Du kan väl ringa till mig när du har tid, eller svara här så jag vet hur det står till.



Hoppas det gick bra på gyn!

2010-09-24 @ 14:45:22
Postat av: Anna

Oj hoppas allt bra Tänker på dig (er)Kramar

2010-09-24 @ 14:46:31
Postat av: Elina

Oj, håller verkligen tummarna för att allt är bra med både dig i bäbis!!! Tänk på att skita i alla kommentarer som är elaka! Hoppas verkligen allt går bra!:)

2010-09-24 @ 16:13:52
Postat av: Elina

Härligt att det var bra med bebis! :)

2010-09-24 @ 22:08:42
Postat av: Wictoria

Ja jag är lättad! :)

2010-09-25 @ 13:01:22
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Monica nybliven fru till Jonas!

vi hoppas på det bästa! =)

Ska du ta reda på könet?

2010-09-25 @ 15:26:02
URL: http://ljusenimittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback