Stackars Sebbe

Jaha, nu har vi fått ränna på akuten igen.
Denna gången var det Sebastians tur.

När jag hämtade honom på dagiset så var han inte redigt sig själv.
Han var grinig och ville inte sitta ner i vagnen '' för han hade ont'' sa han.
Jag tänkte inte så mycket på det,eftersom han är lite tottsig.

När vi kom hem så var de lika dant, ont, tog sig mellan bena och sådär.
Ville inte sitta ner.
Jag tänkte att han kanske hade ont i rumpan eller något.
Sen så bajsade han, och då klagade han enu mer.
Men jag fick inte kolla, inte röra, ingenting..
Men sen till slut så var jag ju tvungen o ta bajset..
Så jag tvingade honom på skötbordet.

Pungen var HELT svullen och han hade ett stort knallrött märke runt pungen och ner mot rumpan.
Jag kunde knappt torka honom för att han skrek så mycket o hade så ont.
Han fick en alvedon då, och sen ringde jag o berättade för mamma..
Efter det ringde jag till dagiset o frågade varför dom inte sagt något!!
Men då ''hade dom inte märkt det'' och inte sett när han slog sig heller.
HUR FAN HAR DET GÅTT TILL?!
Det måste ju för fasen ha gjort jätte ont när han slog sig...
Jag blev rikigt upprörd men jag var ändå trevlig mot hans dagisfröken..
Men enligt dom så har dom inte sett eller märkt någonting...

Ringde 1177 sen o dom skickade ner mig till akuten direkt.
Men som tur väl var så har ju testiklarna klarat sig,
men det  hade ju kunnat gå riktigt riktigt illa..

Jag är arg..
Jag förstår inte hur detta har gått till. och hur fasen dom inte kan ha märkt något..
Han måste ju ha vart ledsen efter han slog sig.
Enligt mig så får det inte gå till såhär..
Imorgon ska jag prata med dom mer, och sen så tänker jag ringa till rektorn och kommunen, och byta dagis.
Jag trivs inte på dagiset, känner inte alls samma kännsla som med det gammla dagiset.
Det känns inte som att vi kommer överens heller, och det känns inte som att dom bryr sig om honom.
Jag är väldigt kännslig när det gäller personkemi..
Jag måste gå efter min magkännsla..
Och den säger BYT TILLBAX TILL DET GAMMLA DAGISET!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nä, stackars liten :(

2011-04-26 @ 23:19:23
Postat av: Cim Johansson

Fyyy! hemskt dåligt! säg verkligen till dom på skarpen! Det är väl klart att olyckor händer, men det låter konstigt att dom inte har märkt något trots att han hade så ont.



stå på dig! Och jag hoppas lilla sebbe mår bättre snart

2011-04-27 @ 07:51:24
URL: http://mammasgallstenar.blogg.se/
Postat av: xxx

Börjar det inte gå till överdrift tycker du? Du kanske skulle skaffa klippkort på akuten?



Vad gjorde dem åt hans pung då? Typ titta på den och skickade hem er? Gav er värktabletter?



Ska du skälla på dagis? Tror du att Sebbe är det enda barnet där? Han kanske inte hade så ont när han slog sig, och därför märkte dem inget.



Och förresten, vilken söt liten pojke den minsta

2011-04-27 @ 10:18:41
Postat av: hannah

stackarn :( Jävligt dåligt av dagiset! Fy f*n.!

Kram

2011-04-27 @ 18:55:09
URL: http://hemelia.blogg.se/
Postat av: Karin

Men fy! Förstår om du vill byta tillbaka

Tack för Märtas grattis & grattis på dig själv ;)

2011-04-27 @ 20:28:18
URL: http://kaarinlinneamaria.blogspot.com
Postat av: Anonym

Usch ja, man blir ju bra rädd när de slår sig så illa. Ett litet skrapsår är ju inget, men pungen, aj aj va ont. Tur att det inte var allvarligt för det hade ju varit riktigt sorligt.

2011-04-28 @ 14:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback