Svar på kommentar

Sofie om Skrev ett långt inlägg..:
"Men det finns ju dom idioterna som lämnar bort sina små små bebisar titt som tätt.. "
Exakt och det är helt fel!
kolla bara på den där unga mamman Micha som alla snackar om.. skandal!!!
DU är en underbar super mamma :)
Svar: Taack. :)


Bubben 
om Skrev ett långt inlägg..:
Fast sen behöver man ju inte var en idiot för att man lämnar bort sina barn då och då. Man kanske tom blir en BÄTTRE mamma om man får lite egentid... Prova! ;-)'



Svar: Har inte sagt att man är en idiot för att man lämnar bort sitt barn då och då.
Det behöver alla.
Men man är en idiot om man lämnar bort sitt barn hela tiden. :)
Jag vet folk som lämnar bort sina barn minst en gång i veckan..
Vid 1-3 månaders ålder.

Tror knappast jag blir en BÄTTRE mamma av att lämna bort mina barn.
Man ska inte skaffa barn om man ska lämna bort dom hela tiden.
Någon timma egen tid när barnen sover tycker jag är skönt.
Och visst är det kul o gå ut, men en två månaders bebis lämnar man inte bort för o gå ut o supa. Hade vart en annan sak om det hade varit någon speciell händelse.
Inte bara en kväll på oleo.

Väljer man o skaffa barn så har man helt enkelt valt det.
6 månader utan att supa, för att man ammar, det tycker jag att mitt barn är värt.
Och mycket mer därtill.
En tvåmånaders bebis känner oftast bara trygghet hos mamman, och har inte ''haft tid'' att lära känna någon annan.
Och inte för att ''försvara'' mig själv, men Alexander tar inte ens napp, han använder mina bröst som trygghet. Och det kan jag inte bara ta ifrån honom.

Min personliga åsikt.
   

Kommentarer
Postat av: bubben

För mig har "titt som tätt" å "då och då" en hårfin skillnad emellan sig. Så... jo, du skrev att man är en idiot. Men du har en sund inställning i det du skriver, och det gillar jag. Hellre det än att man struntar helt i sina barn.

Min personliga åsikt är dock att jag har lite svårt för dessa "unga mammor", för jag anser att ni är inte själva torra bakom öronen och inte har ni gått klart skolan heller. Men när du skriver som du gör så inser jag att du är inte helt tappad bakom en vagn ändå. ;-) Ta det som en komplimang!



OCh jag ser hur mkt du älskar dina barn och gör allt för dem. Å egentid är viktigt, speciellt för dig som är ensam. Men som du oxå skriver, det betyder inte att man behöver hänga på krogen. Sund inställning!



Ha en fortsatt fint helg!

2011-04-23 @ 15:49:25
Postat av: Cim Johansson

måste säga att jag håller med till fullo! får lite ont i magen när jag läser om alla som lämnar bort sina små bebisar titt som tätt!

2011-04-25 @ 21:16:31
URL: http://mammasgallstenar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback