Botten

Idag var jag på bvc med Alex,
han har ju sånt problem med amningen o maten.
Han vill bli ammad dygnet runt, och mat är inget kul alls.
Fick iallafall en remiss till öron,näsa,hals. Se om dom tycker att det behövs klippas.
Och jag hoppas att om dom gör det, att han kan ta flaskan och nappen efter det.
För amningen räcker absolut inte till lägre, och jag kämpar med gröten och det går bättre o bättre för varje dag.
BVC sköterskan la upp en matplan för honom, som jag ska följa.
08.00 amma,
09.30 gröt
12.30 mat, (potatis och köttbullar med smält smör,eftersom det är hans favorit)
efter det amma så han somnar.
15.30 gröt och lite amning.
19.30 gröt
20.00-21.00 amning sista gången inför natten.

Sen så var det bara o stå ut med nätterna.
Hon sa att jag absolut måste ha honom i sin egna säng eftersom annars kryper han till bröstet själv,
och vaknar han o skriker efter 2 timmar är det okej med lite amning, men 1 timma efter, då får jag försöka lugna honom på annat vis, lägga honom i vagnen, gå runt med honom. osv.
Blir väl svårt dehär säkert men det får gå.
Och vatten/ersättning får jag försöka tutta i honom hela dagarna om han vill ha.

Jag känner att jag måste få ordning på detta nu. För annars kommer jag gå in i väggen.
Jag vill kunna åka o se en bio, ta en fika med en kompis, för mig själv någon gång.
Nu kommer väl alla mammor tycka att jag är sinnesjuk och svindålig mamma.
Men jag har ammat fullt i 6 mån snart, inte vart ute på hur länge som helst för mig själv.
Jag behöver lite lite egentid ibland.

Just nu är Alexander inne hos grannen, var och tittade till i mitten av inlägget typ.
Han var så glad så, hade ätit lite gröt och nu satt han o lekte med någon speldosa. :)
Jag har världens bästa granne NÅGONSIN!
Och Sebastian han sover sedan 18.30.
Han har blivit så otroligt snäll min stora pojk, lägger sig själv i sin säng och somnar för natten.

Jag har diskat med och nu ska jag faktiskt ställa mig i duschen.
Är fortfarande riktigt deppig, men jag mår lite bättre nu, försöker tänka positivt.
Ska skriva av mig lite om det med och berätta i minsta lilla detalj, tänker hänga ut människan totalt. 
Har försökt med ett desperat försök att ta kontakt o prata med idiot aset men nu har jag gett upp för denna gången.
Men det kommer väl fler gånger man får ryck och försöker....






Magda
om Förlåt:
Alla har väl upp och nedgångar. Men jag tycker verkligen att du verkar jättestark och ser upp till dig jättemkt som klarar av att ta hand om två pojkar helt själv! Att du klarar av att skita i vad folk tycker och vågade göra som du själv ville.. Helt otroligt!

Svar: ♥ Tack, sånna kommentarer hade man behövt fler av. ♥

Kommentarer
Postat av: ARONOILE

Om det är den idioten jag tror du menar så är han inte värd ett skit han är inte värd dina tårar, dina tankar han är inte värd något.



Jag kan inte förstå hur dåligt du mår men jag kan tänka mig jag känner så med dig.



Fick sån lust att skriva till han när jag såg han på FB men det tjänar nog inget till.



Stå på dig Wictoria du har fått det finaste en människa kan få, och Alexander kommer aldrig lämna dig för han älskar dig oavsett om hans pappa är en idiot så har du fött honom och tagit hand om honom.



Kramar

2011-08-10 @ 00:40:55
Postat av: trogen...

HÄNG UT HAN BARA ASET

2011-08-10 @ 09:02:04
Postat av: Karin

Du är en jätte bra mamma.

Kram på dig!

2011-08-10 @ 14:43:18
URL: http://kaarinlinneamaria.blogspot.com
Postat av: Cimsan

Nu hittar jag inte mitt gamla blogginlägg som jag skrev när Michelle matstrulade (vilket hon fortfarande gör). Men det lät nästan exakt som ditt.



Jag kunde inte lämna bort henne på över 1 år pga. maten. Det är fruktansvärt jobbigt psykist att ha barn som strular med. Man själv blir uppstressad och ledsen över att dom inte äter som dom ska, samtidigt är dom själva missnöjda bebisar eftersom dom inte får i sig tillräckligt.

Det är jobbigt att inte kunna få stöd utfrån, avlastning eller hjälp. Michelle vägrade äta från någon annan än mig.

Det tär på en! och du är ensamstående, med ett till barn, så jag förstår att du har det jobbigt.



Att vilja ha egentid, eller bara kunna lämna bort barnen några timmar är inte att vara en dålig mamma.

Du är mer än bara en mamma. Och du måste ta vara på dig själv.

keep up the good work! lägg inte energi på något jävla miffo som inte ens förtjänar sitt barn. Fokusera på det positiva, hitta tillbaka till dig själv och ha mål som får dig att bli glad och se framåt.



skickar lycka och värmekramar <3

2011-08-10 @ 20:13:28
Postat av: Magda

Jo det är inte ofta man får uppmuntrande kommentarer även när man förtjänar dem! O varför skulle någon tycka att du är en dålig mamma för att du behöver lite egentid efter 6 månader? Jag har redan haft mycket egentid och Vincent är bara 3 månader!.. Och så håller jag med "trogen.." häng ut alla som förtjänar det bara :)



Hoppas vi ses nästa gång föräldragruppen dras ihop

Magda

2011-08-10 @ 23:52:19
URL: http://nertus.blogg.se/
Postat av: Kom igen gumman....

Häng ut han så alla ser vilket skit stövel han är.

Han är inte värd din fina son

2011-08-11 @ 16:00:59
Postat av: Mia

Har du testat att ge välling ur pip mugg?

2011-08-11 @ 23:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback