Familjerätten

Det gick bra på familjerätten.
Handläggaren var super snäll. :)
Jag fick lämna alla uppgifter jag hade på pappan, namn,adress,födelsedatum,nummer. Ja allt möjligt sånt.
Och sen lite allmänt hur vi känner varandra.
Sen räknade hon ut något speciellt datum och tidsperiod, som bebisen blev till. Och frågade om vi hade träffats då osv. Massa sånna små saker..

Han kommer iallfall bli kallad dit, och om han inte kommer så kommer hon ringa, kommer han inte då heller så kontaktar hon föräldrarna. Kommer han inte då heller så skickas de till tingsrätten. Men hur som så kommer han inte undan detta. Och det är jävligt skönt o veta, men om han gör sig svår och håller på. Så kan det ta upp till 1 år innan faderskapet fastställs, eftersom då måste tingsrätten göra utredning. Och ja, alla som anmält någon för något vet ju hur lång tid det tar.. :P Dock så kommer han bli betalningskyldig för alla konstnader som rättegången o allt går på. Så han ställer ju bara till det för sig själv. Enklaste vore ju om han bara gick med på DNA test direkt, o så är de överstökat sen.

Men jag har iallafall gjort allt mitt nu, det ända som vi kommer bli kallade till är DNA test med. Och sen när pappan skrivit på alla papper så kommer jag få skriva under också. Så för mig är de inte så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback