Jobbig natt.

Första natten hemma har ju vart så lagom kul. Bara lillebror som har fått sömn. Sebbe har 40 graders feber, får inte ner den med ipren heller, eller jo kanske 1 grad... Han säger att han har ont i kroppen/halsen och han hostar. Han spydde ner hela sängen och har gråtit mest hela natten. Har haft fullt upp med amning och att trösta honom. Bröstet fullkomligt exploderade inatt, det verkligen forsade ut.. :P Det kom så fårt så han verkligen inte kunde svälja, han mest bara spottade o fräste. Haha.. Och det tryckte så mycket i brösten men, då vill man ju verkligen bara att dom ska äääta så trycket lättar. haha.. Jag börjar bli sjuk också, min hals gör ont + hosta.. Hoppas att Lillebror klarar sig undan bara.:(

Ska till VC vid 15 och få nått mot Sebbes hals o hostan. Så vi får sömn inatt. Ska till bvc och väga lillen också, se så han går upp. Eftersom han spyr fortfarande. Hade ju kunnat önska mig en bättre start på livet som 2 barns mamma. Men så länge lillebror håller sig frisk är jag nöjd. Hade fått panik om han blivit sjuk. Hade åkt till akuten direkt med honom.

Har massa tvätt nu, bara på en dag..... :|
Får försöka tvätta idag om det finns tid, eller imorron.
Jag hade ju tänkt lämna Sebastian på dagis imon och åka till stan och köpa en overall till Lillebror..
Den han har är för liten, och har en som är föööör stor.
Men nu när vi ska till Vårdcentralen så får han ha den som är för stor med tjocka kläder under helt enkelt.
Kan inte packa in honom i någont som är för litet.. Han måste ju kunna röra sig. :P
Problemet är mest att han är för lång. haha. mellan halsen och rumpan blir de för lite platts.
Ja.. Nu ska jag diska, och i värsta fall handtvätta lite kläder, duscha av mig allt svett och försöka packa upp bb väskan...

Sebastian sitter som ett spöke i soffan och mår hemskt..
Lillebror sover som en ängel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback