Lillebror föddes 24/2 kl.00.29

Nu så är han uute!
Det står olika uppgifter om vad han vägde .
Men 3788g och 52 cm lång. :)
Han bara flööög ut, öppnade mig från 4-10 cm på knappt 2 timmar.
Hade en väldigt enkel förlossning måste jag säga..
Och jag tyckte förlossningen med Sebastian var enkel.
Snabbt och intensivt ett tag i slutet men det tog bara 3 krystvärkar ungefär. Vattnet gick av sig själv också. :) En gelning i 6 timmar, hade inte ett dugg ont under dom 6 timmarna.. Jag och kim försökte mest fördriva tiden.
och en sån kateter med en uppblåst koksalt boll grejj efter det. Det tog typ 1½ timma med den också bara. Fast med den fick jag värkar som var rejäla men fullt hanterbara.
Sen fick jag petidin och sov 1½ timma med värkstimulerande dropp.
Och sen flög han ut! Hann inte få någon ryggbedövning, han flög ut när dom skulle sätta den. haha. 

Han är världens finaste. Massor med hår, mina ögon och min mun, pappas näsa och pappas öron. Vad man kan se än så länge. :P väärlden snällaste med. Han har inte skrikit något alls. Han skrek till lite när han föddes. Men han var väldigt påverkad av petidin sprutan. Så dom fick ge honom någon spruta som gjorde att han piggnade till där. Jag blev jäätte orolig där när dom sprang ut med honom till läkaren. Men nu så är allt bra och han bara tuttar och bajsar och sover. Han mår lite illa med av fostervattnet som han svalt, så han klöks rätt mycket. 
 
Snart får jag lite besök av hanna,  och sen kommer Pontus och storebror Sebastian. :)
Se om de blir mer besök, kanske alexandra med.

Namn har jag inte kommit på än.
just nu så stirrar jag mest bara på honom o bara förundras över hur fin han är.

Jag har extrema eftervärkar också, men det hade man ju fått höra att man skulle ha med andra bernet.
Dock behövde jag bara sy 2 stygn och det har inte kommit mycket blod alls.
Så jag mår ändå oförskämt bra om man bortser från hur ont eftervärkarna gör.

Kan tyvärr inte lägga upp några bilder nu. Det får ni när vi kommer hem. :)
Men vi mår iallfall SUPER BRA

Kommentarer
Postat av: hannis

GRATULERAR :) Äntligen, va skönt för dig :):)

2011-02-24 @ 16:19:02
URL: http://hemelia.blogg.se/
Postat av: hannis

GRATULERAR :) Äntligen, va skönt för dig :):)

2011-02-24 @ 16:19:03
URL: http://hemelia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis :)

2011-02-24 @ 16:27:18
Postat av: Anna

Grattis till lillpojken!

2011-02-24 @ 19:24:45
URL: http://sidenkalsonger.webblogg.se/
Postat av: Frida

Grattis till lillkillen!

2011-02-24 @ 19:46:24
Postat av: Ellen

Grattis!

2011-02-24 @ 21:03:00
Postat av: katarina

Grattis Grattis Grattis :D :D

2011-02-26 @ 09:50:34
URL: http://http:/KATAARINAA.BLOGSPOT.COM

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback