Så glad att jag inte vaccinerade Sebbe

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8497423.ab

Jag är så glad över att jag följde min magkännsla och inte vaccinerade Sebastian för svininfluensan.
Jag tänkte lääänge på de, men jag tyckte att det var för osäkert.
Och får han de så får han de, han är ett friskt barn, han dör inte.

Tycker synd om alla som blev vaccinerade.

Självklart, dom som var tvugna att vaccinera sig för att svininfluensan är en dödlig sjukdom för dom, tycker jag inte synd om.
Jag syftar mest på friska barn.




Fakta: Obotlig sjukdom

  Narkolepsi är en kronisk neurologisk sjukdom som orsakas av störningar i hjärnans reglering av sömn och vakenhet. Orsaken är okänd men det finns misstankar om att den kan bottna i att immunförsvaret ger sig på kroppens egna celler.

  Den drabbade somnar lätt under dagen i olika situationer. Nattsömnen är störd. Många, men inte alla, lider också av kataplexi, vilket innebär att man plötsligt tappar kontrollen över sina muskler, ofta dem i nacken, hakan eller benen.

  Det går inte att bota narkolepsi men läkemedel, som centralstimulerande och andra vakenhetshöjande preparat, kan lindra symtomen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Finns ju faktiskt dom som måste vaccineras. Jag fick svininfluensan vaccinet fyra gånger. Hade jag fått svininfluensan så hade jag legat i koma. Så det behövs inte tyckas synd om alla som blev vaccinerade.

2011-02-01 @ 15:29:50
Postat av: Anonym

HAHAHA. Nästan alla jag känner är vaccinerade och vi mår hur bra som helst. Inte en biverkning och som gravid är det JÄVLIGT SKÖNT att ha vaccinet. En gravid avliden och en som låg i koma i en vecka nu under januari i Sverige. NEj jag är glad för mitt vaccin!

2011-02-02 @ 11:27:53
Postat av: Wictoria- Sebastians mamma och Bebis i magen

Ja men de e ju din åsikt. Jag har min.

2011-02-02 @ 13:54:32
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej hej..



Min son hade svininfluensa (då 6år)konstaterad av prov och blev skit dålig. Det fanns ingen tvekan om att vaccinera min dotter och det ångrar jag inte. Jag förstår helt klart oroligheterna kring Narkolepsi. Men har man sett sitt barn så in i helvetes sjuk (han ligger inte i nån riskgrupp) så kan jag lova att man tar den risken att vaccinera nästa.



Tack för en trevlig blogg!



Malin



2011-02-04 @ 14:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback