Torsdag 10/2-11

Gomorron. Eller ja, vi har vart vakna sedan 6 ungefär.
Förstår inte hur Sebbe kunde vara så pigg då.


Han började leka med lady i sängen o då rev hon honom på pekfingret.
Så han har ett djupt jack, o han har jätte ont. Man vet ju hur mycke de svider med kattriv, och speciellt på insidan av fingret.. Så han lipade i typ en timma, skrek-lipade. Jag fick riiktigt ont i öronen haha.. Försökte lugna honom men när han väl går igång så är de bara o vänta ut de. Trodde först att han hade feber eller nått..

Men nu är han lugn, han går dock och ''pekar'' med fingret, han vågar inte röra något med de..
Helt röd o svullen stackarn.

INatt har jag haft ena jäkla förvärkar.
Vaknade vid typ 2 någon gång o kissade.
Sen så höll de på ett bra tag, vet dock inte hur länge.
Jag somnade tillslut. :) 
Hoppas jag får mer förvärkar.

Jag måste städa lite idag och plocka upp leksaker som ligger överallt.... Så tråkigt...
Kattjävlen har pissar någonstans i vardagsrummet, men jag kan inte hitta var.. Blir så störd..
Så jag ska svabba golvet här..


11.28
Sebbe är inte 100% idag..
Han somnade på soffan för typ 30 min sedan.
Han gick nog upp lite för tidigt också..

Jag har som sagt massa o göra..
Har iallfall diskat och gjort iordning i köket.
Måste verkligen torka golvet i vardagsrummet, köket och badrummet med..
Sen är de massor utav andra saker som jag skulle vilja ORKA göra..
Men jag känner mig väldigt utmattad..
Vågar inte äta heller för jag har så ont i magen, och jag vill inte spy..

Ska ta bilder på magen sen med, har en kännsla av att bebisen kommer komma snart.
Så jag vill ha så mycke bilder som möjligt på magen.
Med Sebbe glömde jag nästan helt bort att ta kort på magen i slutet av graviditeten.
Så har inte så mycke från de.. Och det e ju tråkigt..

Ska nog göra lite pyttipanna sen när Sebastian vaknar..
Funderar på om jag ska lägga mig o sova i soffan med Sebbe lite..
Eller om jag skulle torka golven först.. och sova sen..hm...



I helgen ska jag köpa nytt regnskydd till syskovagnen. De jag fick vad väldigt slitet..





hanna  om På bra humööör :):
du får lägga ut bilder !! :)

Svar: ja ska de ^^
09 Februari, 23:55  
Tilda 19 år - Änglamamma till Hope-08, mamma till Memphis -09, mamma till Kendji -11 om Barnmorskan 9/2-11:
Jag blev igångsatt utan problem med Muffe i 38 + 0, fick kämpa lite mer denna gången.. Ring förlossningen själv o berätta precis allt, de gjorde jag, höll på i 4 dagar, sen fick jag tid o Kendji föddes :)


Svar: Jag ska träffa en läkare 15/2, får se vad hon säger helt enkelt. Tyckeer inte heller de borde vara några problem o sätta igång i vecka 38+3.. Min barnmorksa var redigt jävla tjurig igår..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså jag måste bara fråga.. är det en slump att ni alla (du, lina, tilda) blir eller vill bli igånsatta eller har ni helt enkelt inte tålamod att gå igenom graviditeten till slutet? det är faktiskt ganska "charmigt" det också att gå och vänta och sen plötsligt känner man att nu, nu äntligen är det dags:-)

2011-02-10 @ 14:54:16
Postat av: Karin

Bry dig ej om kommentarerna

2011-02-10 @ 20:48:07
URL: http://attanskarin.blogg.se/
Postat av: Wictoria- Sebastians mamma och Bebis i magen

Ja jag bryr mig inte om dedär.. Folk tycker för mycket .. :P

2011-02-11 @ 16:12:56
URL: http://wictooria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback