5 Månaders vaccin på bvc idag!

Kom nyss hem från bvc med Alexander. :)
ca 7400g och 68,5 cm. :)
Stora pojken!

Sprutorna var inte alls kul, nu ligger han o sover och små snyftar.
Hoppas bara inte att han får någon feber..

Den 21/8 ska vi till Läkaren och kolla hans tunga,
bad BVC sköterskan kolla den idag, och hon höll med mig om att han har väldigt kort tungband,
Han kan inte få ut tungan ur munnen och det är till 99% därför han inte kan ta flaskan eller nappen sa hon till mig.
Så läkaren får undersöka dedär och så får vi se hur det blir.

Hade ju vart skönt om dom kunde klippa den lite så att han kan ta nappflaskan snart!
Jag vill faktiskt börja avänja honom med amningen snart, för nu har det gått 5 månader av amning varannan till var 3dje timma, ibland oftare.. Så ja jag kan ju erkänna att det börjar bli lite små jobbigt. :)
Jag hade gärna velat hitta på något någon gång.

Hon sa att man kunde ge gröt med istället för välling om dom inte tar flaskan.
Men kom igen, alla mammor kan väl hålla med om att det är skönt o ge en flaska välling till sitt barn istället för o klabba med gröten.. eller?..
Det är ju typ det smidigaste som finns när man ska iväg till dagis osv.
Och på kvällarna när det är dags att sova.

När jag var på bio,( Harry potter ) med Hanna och Sam.
Då försökte mamma ge honom gröt och sådant,
men det dög ju verkligen inte, han hade gnällt hela tiden, och en gång fick hon köra honom till bion och jag fick springa ut o amma! Sen åkte hon hem, och sen fick hon köra ner till bion igen när den var slut o hämta mig för att han var så missnöjd med livet. :)
Så ja, jag vill kunna gå på en bio när barnvakt erbjuds utan sånt krabb..
Men men..



Vi gick ut vid 9 i morse o lekte i sandlådan,
nu är mamma uppe i sandlådan och leker med Sebastian och jag ska snart gå ut.
Tänkte sätta på mig min nya bikini och sola lite. :)

Ska lägga in korten från sthlm sen ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback