svar

ELlinor om Fredag Igen:
Hej! Jag måste bara få fråga en sak..
Hur gör du med pengar? Jag menar du har väl inte hunnit jobba så mycket, så får du bara grundbelopett av mammapenningen?!
För jag och min sambo funderar på att skaffa barn, men är lite oroliga för hur vi ska få det att gå ihop, då han förmodligen ska börja plugga och jag jobbar mellan halv och heltid..
Svar: Ja jag har ju pengar så jag klarar mig. :)
Får 2 underhåll på 1273, två barnbidrag och bostadsbidrag, och föräldrapenning. :)
Får lägstanivå på 180 kr om dagen.
Får ungefär 1000 kr av soc varje månad med.
Så jag får la totalt typ 13000.
Har inte jobbat någonting, men det är de första jag tänker göra efter föräldraledigheten, leta jobb som en idiot och plugga på 25%.
Vägrar leva på soc, ingen normal människa som vill ha med socialen o göra.
O det är inget jag är stolt över heller.
Men nu är mitt läge såhär.
Jag skulle avråda dig o skaffa barn ''med vilja'' om varken du eller din kille har fast jobb osv..
Det är kanske inte det smartaste. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback