TVÅ BISSINGAR!!

Jahaa.
Igår så var Alexander lite grinigare än vanligt, dregglade som vanligt jätte mycket, kliade sig i munnen hela dagen.
Jag kikade såklart på tänderna men det var inget synligt alls.
Imorse, så var han också gnällig, gnälligare än igår, har inte kommit till ro på hela dagen.
Kliat sig som galen i munnen, som om han vore tokig.
Först så kollade jag inte tänderna, eftersom det inte var något igår, men nu på kvällen gjorde jag det iallfall.
Och ja, 2 tänder som håller på o spricka igenom, över en natt?! jisses...
Han har vart så himla ledsen och irriterad. Tycker så synd om honom..
Jag har gjort allt som jag har kunnat för o hjälpa honom o lindra det..
Men det känns inte som det finns så mycket jag kan göra.
Jag har kliat honom över tänderna o det tyckte han var skönt, då blev han lugn.
Men jag kan ju inte sitta o klia hela dagen, har tagit kallt vatten på det.
Nu mot kvällen så var han så pass irriterad så han inte ens ville bli kliad.
Han somnade snyftandes o pipandes vid bröstet, släppte taget o grät lite mellanåt, men tillslut så somnade han..
Min stackars lilla pojke..

GE MIG TIPS PÅ VAD JAG SKA GÖRA FÖR O LINDRA DE!
Hur många dagar kan de ta innan de spricker igenom nu då?
Undrar om han kommer ha de såhär ända tills de spricker igenom.

Var tog min lilla bäse vägen? 3½ månad o redan tänder.
Jag fattar ingenting. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

gnugga flytande alvedon har jag fått tipset ;)

2011-06-13 @ 06:03:21
Postat av: malin

Jag fick tipset av min bvc sköterska att ta lite flytande alvedon på fingret och gnugga försiktigt på tandköttet. Minns dock inte om det gjorde någon skillnad på mina barn men värt ett försök :)

2011-06-13 @ 09:50:57
Postat av: Nathalie

Oj, har han redan fått tänder! hur gammal är han?

Min tjej äter på allt nu och dreglar massor och har gjort det ett tag nu, har varit rädd att det är tänder på gång...

2011-06-16 @ 18:48:38
URL: http://vilkenchock.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Oj såg nu att han var 3½ månad! Min är 4 månader och jag trodde det var för tidigt för tänder, men tydligen inte om Alexander redan fått tänder!! :)

2011-06-16 @ 18:50:02
URL: http://vilkenchock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback