Svar

helena LKPG om Kaos :):
Hej hej!!

Det här med napp när man ammar.... När min Ella var nyfödd använde jag inte napp till henne med rädsla för att förstöra amningen. Efter någon månad när ammningen fungerade toppen så provade vi att ge henne napp, då hon var extremt tuttig och skulle ligga vid bröstet hela tiden. Hon tog ingen napp, hon ratade varenda än som vi provade ( säkert varenda nappmodell i hela stan) kan ju säga att jag ångrade att jag inte gav henne den tidigare. Hon var så tuttig att jag fick lägga av med amningen när hon var 6 månader för det ända gången hon var nöjd var hon fick ligga vid bröllat och det fungerar inte i längden, speciellt inte när man har två andra barn att ta hand om.

Det jag vill säga är att, om amningen fungerar fint för dig nu så tror jag allt att du kan prova ge honom napp. Han glömmer inte hur han ska göra, han lär sig två olika sugtekniker.

Kram och hoppas kvällen blir lugn :-)

Svar: Ja amningen fungerar ju jätte bra för mig..
Men jag nojar över lite allt möjligt, att han ska hoppa över maten om han får nappen..
Eller  då att han ''tappar suget'' och just den simpla saken att det är väldigt svårt o avänja från nappen sen. :D Ser jag ju bara på Sebastian nu som är helt besatt av sina nappar.
Men han kanske hade sovit lite bättre om nätterna / dagarna om han hade nappen? Eller??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback