Min åsikt

Jag har ju lite fullt upp. :)
Alexander är ju mer vaken nu, så det är mycket gullande med honom.
Sebastian är ju i full gång med, så det är inte så lätt o få tid o blogga osv.
Även om det går ganska fort o skriva ett inlägg.
Men det är svårt o koncentrera sig när någon darar i en. :P

Mamma har iallfall åkt till USA idag, LA!!
Så himla fuskigt. :) Saknar henne!!
Hon kommer hem nästa fredag, så vi ska  vara hos mamma under tiden.
Håller på o går fram o tbx med saker, kläder och mat.
Sebastian är på dagis idag, dom hade utedag! Så hoppas dom slipper regn.

Jag ska hoppa in i duschen nu innan jag går iväg igen.

Jag är ganska ledsen o känner mig allmänt nedstämd, så därför har jag ingen större lust till o blogga heller. Men jag hoppas att det vänder snart, så man kan få bli lite gladare.






Postat av: Tommy pappa till Timmy 4 år

Håller delvis med dig i din mening
Men oftast så är det ni tjejer som vinner. Ni nästan "tvingar" på killen att ta ansvar och dylikt för ungen
Om killen inte vill ha barnet och vill att tjejen ska göra abort så ska vi killar har den rätten också att få bestämma och inte hela tiden höra att man är en mördare att man gör abort och nästan blir tvingade och säga OKEJ gör inte abort då!
Men annars så har du många rätt i din mening

//Tommy med timmy 4 år




Postat av: Anonym.

som tommy sa så är det faktiskt tjejen som väljer att behålla eller inte.. MEN killen har ett ansvar från stunden innan han har sex med tjejen.. vill killen INTE riskera att tjejen blir gravid så får man faktiskt ta på sig en kondom.. tjejen kanske säger att hon går på p-piller eller har en p-stav eller annat.. men sålänge killen inte är säker på att hon inte missat ett piller eller hon kanske ljuger om staven jaaah då får han tänka lite själv på om han verkligen vill chansa eller inte.. så ser jag på det iaf..
min dotter har träffat sin pappa högst 30 gånger under hennes 3 år. och foc har sagt att han ska ringa varje söndag och skicka brev och bilder som jag kan läsa upp och visa henne o göra en pappabok men inte då han har ringt 1 söndag utav 12-13st sen socmötet.. snart blir det familjerätten.




Postat av: Cimsan

well, så länge kvinnan är gravid så är det hennes slutgiltiga beslut om det ska göras abort eller inte. Det är inget "pappan" kan tvinga på bara för att han inte kunde tänka efter INNAN han stoppade in den.
Däremot så kan man inte heller tvinga "pappan" att ta ansvar över barnet som han inte ville ha.
Och det är nog just det som är svårt att förstå, när man väl har fått barnet, hur någon kan neka något så underbart. Man blir nog förbannad över att dom går miste om något otroligt.
Hur kan man ens neka sitt eget kött och blod, något så litet och oskyldigt? världens finaste gåva.
Det är skamligt.


Min åsikt:
Jag anser att man väljer ett barn från första gången man har oskyddad sex.
Alla vet hur barn blir till, eller? Någon som missast sexualkunskapen?
Man kan inte lita på någon, och även om man tar p-piller kan man missa,
och alla preventivmedel fungerar inte på alla.
Jag vet folk som blir gravida trots p-stav!

Om man är en kille/man/pojke, och ABSOLUT inte vill ha barn, varför tar man då den risken?
Varför inte bara sätta på sig en kondom om det är så.
Det är faktsikt ett himla gnällande på oss mammor, men ansvaret ligger inte bara hos oss.

Och man kan inte tvinga någon o göra abort, och man kan inte tvinga någon o bli pappa.
Det är fel båda delarna. Det finns igentligen inga rätt eller fel i detta.
Men man kan tycka att vissa saker är självklara..

Att göra abort betyder ingenting för vissa killar, dom tror att det är lika enkelt som att hälla ut ett glas vatten i diskon..  Men för vissa, tex mig, är det något av de hemskaste som finns.
Jag vill inte göra abort, när ett barn har börjat växa i mig, så är det bara så att barnets liv redan har börjat.
Och vem är jag o ha ihjäl det? Vem ger mig rätten till o döda ett barn, för mig är det mord.
Det är min åsikt.. Jag valde Alexander, och jag älskade honom redan från första gången jag fick reda på att han växte inuti mig. Och är det då fel av mig att jag inte gjorde abort?

Men denna Ted vill ju inte ha honom, och det är hemskt.
Men jag kan ju som sagt inte tvinga honom, men jag tycker han gör fel, och jag tycker han är hjärtlös och helt sinnesförvirrad. Men, det är ju hans förlust, även fast han inte tycker att det är någon förlust.
Vissa uppskattar inte det liver ger dom.

Men jag kan inte tvinga honom att vara en pappa.
Men jag förstår inte, hur det kan vara så himla svårt o jobbigt att bara träffa sitt barn.
Handlar inte om att han ska ta ansvar för honom, laga mat, byta blöjor, gå upp om nätterna..
Utan det handlar bara om att ge sitt barn lite av sin tid.
Hur svårt är det? Komma någon gång o hälsa på, prata lite med sin bebis o hålla den.
När barnet blir äldre, leka lite med hon eller han, Leos lekland? Lekparken?
Jobbigare än så behöver det inte vara!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Om killen har gummi på och det ändå skulle gå åt det negativet hållet så anser jag att tjejen ska lyssna på killen om att göra abort för han använder ju kondom för att skydda sig och då ska inte tjejen tvinga honom att bli pappa eller göra så att han känner den skulden att han har ett barn elr hur för då har han ju skyddad sig och det räcker väll som bevis att han INTE vill ha barn?

2011-05-20 @ 07:51:44
Postat av: Anonym

du visste från början att du skulle bli ensam med barnet,varför då ens diskutera om pappan i din blogg? kan väl i alla fall hålla namnet för dig själv. man ska ju respektera människors val, och han vill ju inte ha något med er att göra.

2011-05-27 @ 20:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback