När allt känns bra så....

När allt känns bra så ska ju självklart livet slänga massa skit över än....

Alexander är sjuk nu IGEN! han har nästan vart sjuk varannan vecka sedan han föddes.
Inom loppet av 5 min fick han feber och heemsk hosta..
Redigt ont har han också..
Har såklart redan ringt barnakuten.
''Nu så ringer jag IGEN, känns som jag hänger på luren här varje dag,'' var de första jag sa typ.
Men hon bara skrattade o sa att jag fick ringa 100 gånger om dagen om jag behövde. :P
Skulle ju ge alvedon o hålla koll på allmäntillståndet, och om han fick jobbigt o andas.

Än så länge är de ju relativt lugnt.
Har dock ingen termometer, det är lite jobbigt.
Kan inte hålla koll på febern..
Måste leta upp den. 
Kan dock inte leta, Alexander är väldigt orolig, måste gunga honom hela tiden annars så skriker han heejdlöst.
Han ligger i knät nu o gungar, och sover..

Hans hosta blir dock värre o värre för varje minut som går känns de som.
Men jag vet ju att han har samma virus infektion som vi hade, så jag kan ju vara lugn ändå.
Vet att det inte är farligt så...
Men ja..

Jag som hade tänkt ha de så mysigt ikväll, med godis och film.
Bara slappa för mig själv o ta det så luugnt som jag baara kunde.
Istället kommer jag sitta som en hök över Alexander HELA natten för o se så han inte slutar andas eller hostar ihjäl sig.
Han ska ju ligga högt med huvudet hela tiden, så vi får väl ''sova'' sittandes..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback