svar

Mia om Tommee Tippee!:
Vad är det för idiot till BVC sköterska? tvinga i ett barn mat??
Snacka om att förstöra barnet.
Snälla lyssna inte på sköterskan, har du provat att ge välling ur pipmugg? el att ge gröt istället för välling?

Svar: Ja men det handlar ju inte om att jag ska tvångsmata honom.
Utan att han kan ju inte bara dricka bröstmjölk längre.
Och han matvägrar och flask vägrar.
Jag har försökt med ALLT, jag vet inte hur mycket pengar jag har slängt på saker som inte har fungerat. :/
Nu blir de Tommee Tippee.
Så får de bli bara. Så får jag hålla på tills han ger med sig.
Han äter bröstmjölk hela tiden, och då menar jag HELA TIDEN.
Och han blir inte mätt för 5öre.
Så nu får han ju ta flaska och äta mat tills han förstår att det är de som erbjuds.
Jag vill inte sluta amma, och det tänker jag inte göra.
Men han ska inte ammas mer än 3-4 gånger om dagen max och någon gång om natten.
Som det är nu så ammar jag honom typ 11-12 gånger på 24 timmar!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag förstår att det är jobbigt att ha ett barn som bara vill amma. Min son var exakt lika, vägrade allt i matväg. Jag provade allt, han vägrade välling, gröt smak portioner. Men gav jag han småbitar med mat som han själv kunde plocka med så åt han :) kokta morots stavar tex

Tänk på att alla barn inte är lika, och att bröstmjölk ska vara barnets främsta föda under det fösta året.

Att han vill amma så ofta betyder inte att han inte blir mätt utan att han behöver den närheten som amningen ger. Min son slutade att amma när han var 3år, det var jätte jobbigt att vara bunden så länge.

Snälla tänk efter ordentligt innan du börjar strida om maten.

2011-09-08 @ 19:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback