Tänder ploppar upp från alla håll.

Jaha nu har Alexander två tänder till, VAMPYRTÄNDERNA.
Och han är så arg, fullkomligt tokig, han har riktigt ont, och är svullen och blodspräcklig runt tänderna.
Jag förstår inte varför han fick dom före framtänderna i överkäken??
Så nu har han två framtänder där nere, och två vampyrtänder där uppe.
Så han får väl gå under namnet vampyren i fortsättningen.
En teori jag har, som jag har suttit o funderat på, är detta med Amningen.
Iom att jag ammar fortfarande, så är det kanske så att dom växer sådär med mening.
För hade han fått framtänderna före så hade ju jag fått jävligt ont när jag ammade honom.
Så det kanske finns någon logik i dedär!
Eftersom han har så kort tunga, så kan jag ibland få jäkligt ont av tänderna i underkäken.
Och det tar flera dagar innan de han ''skavt upp'' läker.
Så jag är väldigt noga med att han ska suga riktigt, så jag inte får så ont.

Men nu på torsdag är det BVC igen, och då ska vi fortsätta prata om detta med amningen.
För nu tycker jag att det är dags för honom o ta flaksan..
Jag kan säga ärligt att jag inte har någon lust o amma honom hela dagarna längre.
Sen har jag inget emot o amma heller egentligen, men det är ju det att han inte kan ta flaska.
Hade han bara tagit flaskan så hade det vart så skönt.
Så hade man kunnat få avlastning på ett annat vis med.
Han är ju en stor pojk nu.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Min pojk fick också "framtänderna" nere först, sedan vampyrtänderna uppe, och en månad senare fick han framtänderna uppe. Såg ut lite som på en sexåring som just tappat framtänderna:P

2011-09-06 @ 09:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback