Livets orättvisa..

Livet är något människan ska plågas igenom..
Livet är skoningslöst och smärtsamt.

På påskafton förlorade Livia och Adam sin son Maximilan i en olyckshändelse.
Det som inte får hända, det händet iallafall.
Det känns så fruktansvärt, och jag lider med dom och känner stor sorg över att den lilla pojken mist sitt liv.
Ingen ska behöva överleva sitt barn, och ingen ska behöva gå igenom det dom just nu gör.
Det känns så meningslöst att ett sånt litet barns liv ska ta slut.
Vissa saker kan man ändå hitta förklaringar till, och se meningar med. Att saker och ting händer av någon anledning och man kan söka tröst i det. Men en sånhär tragisk olycka finns det ingen mening med och ingen tröst och hitta.
Det känns bara förfärligt och man tänker på sig själv och sina egna barn.. Det hade lika gärna kunnat hänt någon av mina egna pojkar..

Jag hade äntligen funnit lite ro och lugn med Alexander, eftersom att han alltid sätter i halsen..
Men nu är mitt lugn borta.. Nu är jag mer rädd än någonsin innan..
Jag är tacksam över allt som jag har, men jag är mer rädd över att jag kan förlora det på en sekund..

Till alla, oavsett om vi kanske hatar varandra, så ta vara på er själva, er famiilj och alla som står er nära..
Man ver aldrig när man förlorar det man har, och man tycks glömma det aldeles för lätt.. Sedan blir påmind om det varje gång en olycka är framme. Men olyckor ska inte behöva hända för att man ska ta vara på livet..

Kommentarer
Postat av: Trogen läsare

Vad hände?

2012-04-10 @ 09:25:57
Postat av: Wictoria, Sebastian och Alexander

Jag vill inte skriva ut något i bloggen. Det känns respektlöst. Vill man veta så får man kontakta mig privat

2012-04-10 @ 11:54:42
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Anna

Men fy så Tråkigt;( Är dom nära vänner till dig så förstår jag att det måste vara Jätte jobbigt. Ta hand om dina fina barn och Krama dom en Gång Extra varje dag.

2012-04-10 @ 19:38:45
Postat av: Wictoria, Sebastian och Alexander

vi var inte nära vänner. men vi var gravida med barnen ihop och gick i föräldragrupp osv tillsammans

2012-04-10 @ 21:49:12
URL: http://wictooria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback