Måndag och tisdag!

Igår var barnen på dagis och jag var en runda på Antons jobb och sen gick jag till Antons mormor.
Fick mat och sen pratade vi lite skit.
Tycker verkligen om Antons mormor.
Hon förstår mig och vi delar många åsikter...
Skönt att jag kan vara där när jag inte har något att göra och känner  mig ensam.
 
 
Vecka 21 nu.
137 dagar kvar, så skönt att det är ett tag kvar.
Känner mig så ogravid att det inte är klokt,hade hon inte sparkat så mycket hade jag ju glömt de.
Känns fortfarande overkligt att det ska komma en bebis, undrar när det ska sjunka in.
Jag hoppas att det kan göra det snart... Denna graviditeten är så konstig.
Mage har jag, foglossning har jag,men det är ju inget..Det är ju sånt som hör till.
Haha, jaja..Kul är det iallfall och längtar så mycket.
 
Just nu så sitter jag och väntar på att min barnmorska ska ringa.
Ska ha tid till nästa besök i veka 23 . Mäta magen!
Och så ska jag fixa tid så jag kan få prata om förlossningen redan nu, måste ta tag i det nu eftersom det är något som jag mår dåligt av..
 
Jag VÄGRAR föda på Eksjö.
Jag vill ha planerad igångsättning på växjö förlossning, Jag kan överväga att föda i jönköping om det absolut inte går i växjö. Men jag tänker då inte ge mig.
Föda barn gör jag gärna, genom rätt hål.
Men mitt psyke behöver ha saker ordnade.
Jag har aldrig haft problem under förlossningarna, fantastiska drömförlossningar.
Men allt runt omkring ..
Eftersom jag som många andra har rädsla inför förlossningen, så behöver jag ha trygghet.
Osäkerheten är en stor del av min rädsla, vart är barnen när det drar igång?
Vem ska ta dom??
Mina förlossningar har vart snabba, hinner vi till växjö i tid??
Utan smärtlindring och trygg sjukhusmiljö får jag total dödsångest,ska Anton behöva köra till förlossningen med en kvinna som har dödsångest eller kanske föder i bilen? Ska man behöva ringa ambulans??
 
Nä... Bara tanken av allt ger mig panik och jag får mardrömmar och kan inte få ro.
Jag måste få något bestämt såfort som möjligt så jag kan känna lugn. Klarar inta av detta.
Måste ha det planerat, så  man kan bestämma vem som ska ha barnen och allting. Så man kan åka in till växjö där man är trygg,och föda barn som jag alltid har fått göra!
 
Rent allmänt så mår jag inte helt bra just nu.
Och jag hoppas att min barnmorska kan hjälpa mig med det med..
 
Nu funderar jag på om vi ska göra lite julgodis.. Eller vad man nu ska hitta på.
Alexander är sjuk med feber och ögoninflammation..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback