Dagis för Alexander på måndag.

Redan på måndag börjar Alexander inskolas!
Anledningen till det var för att dom ringde mig idag från kommunen och sa att jag hade förtur på en plats till en vårdutbildning.
Blev lite smått irriterad att dom inte förvanat tidigare eftersom dom mycket väl vet att jag har barn.
Så dagen har gått åt till o ringa dagis och rektorer för att förklara läget om att jag måste börja inskola honom redan nu!
Utbildningen börjar 31/1 och kursen startar bara en gång om året.
Och detta kan jag ju bara inte gå miste om.
(Speciellt inte när jag fått sån särbehandling och slipper intervjuer och köer. )

Men dom var så trevliga och förstående och dom såg väldigt mycket fram emot att få träffa Alexander på måndag och lära känna honom. :)
Jag har dock total ångest, tootal ÅNGEST!
Känns fruktansvärt jobbigt! Går inte o beskriva med ord hur jobbigt det känns.
Jag tyckte det var jobbigt o lämna Sebastian på dagis när han var 14 månader.. Men detta är miljoner gånger värre. Kommer nog ligga sömnlös fram till måndag och tänka på detta.
Men det är ju absolut det bästa för mig och Alexander lider inte av det.
Tror tvärt om att detta kommer vara bra för honom.
Och denna utbildningen kommer ge mig jobb och jag slipper ta csn lån.

Min lilla pojke ska börja dagis på måndag, jag kan inte fatta det.
Han föddes ju typ igår? :(


Kommentarer
Postat av: Anonym

okej :S

Hur kan du känna ångest över en sån sak

Är väll inget ??????

2012-01-13 @ 12:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback