Fantastiskt dag!

Idag har vi vart på Aurora i Växjö! :)
Jag är så glad och lättad efter detta besöket! Jag kommer få min igångsättning!! Det var samma Aurora barnmorska som med Alex, och hon kom ihåg mig. Jag slapp be o böna osv. Det var självklart, helt självklart att jag ska få en igångsättning.
Nu kan vi bara tryggt vänta sista delen av graviditeten . :)
Vi skrev lite förlossningsplan.
Jag ska få Eda-ingången insatt i ryggen samtidigt som dom sätter droppet. Så den är förberedd redan. Så slipper jag samma trauma som förra gången med insättning av eda mitt i vattenavgång och krystvärkar. Vi ska försöka få till en mer kontrollerad och harmonisk förlossning denna gången. :) Jag hoppas ju självklart att jag kommer klara av allt utan Eda,
men får jag panik så vill jag snabbt ha medicinen. Sedan så blir de lustgas och petidin om jag blir utmattad och måste sova lite. ;)

Så om man räknar så är det väl 76 dagar kvar nu! Och det är ju inte så farligt. Det känns lagom . :)
Och allt känns tryggt och bra. Jag har min Anton och jag tror att allt kommer kännas så mycket lättare denna gången IOM att han är med mig. <3
Anton längtar med så mycket, han vill bara att tiden ska gå fort nu!

På torsdag ska vi till Eksjö Aurora och skriva en förlossningsplan. Det är en plan B, ifall det drar igång innan igångsättningen och man måste åka dit istället. :) Känns kanon!!

Här kommer lite dagiskort.
Magbilder från 27+0
sebbe, och lite bebiskläder.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, vad tycker du om Pontus tjej Alice?:S
Kramar Mathilde

2013-01-25 @ 01:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback