Besök på Förlossningen.

Jaha, inte f*n blev det någon vårdcentral för mig idag.
Jag fick åka till Förlossningen istället.
Har haft konstiga flytningar i några dagar, och idag rann det till extra mycket.

Tänkte inte så mycket på de, men sen fortsatte de rinna..
Och när jag gick till dagiset så tänkte jag för mig själv,
- det är lika bra o ringa o rådfråga. För säkerhets skull. Ifall det är fostervatten.

Så jag ringer in..Berättar om läget..
Och då börjar hon på förlossningen o stirra upp mig som fan.
Att jag måste sätta mig ner! Och att jag INTE kan hämta Sebastian på dagis utan att jag ska be någon annan göra det, ringa taxi, och åka direkt till förlossningen. För bebisen kan dö om vattnet har gått säger hon.

Då får ju jag panik, och blir arg, o säger NEJ NU SKA JAG HÄMTA HONOM, SEN SÄTTER JAG MIG PÅ BUSSEN, SÅ KOMMER JAG SÅ FORT JAG KAN. BEBISEN LEVER FÖR DEN SPARKAR! OKEJ?
'' jaha, jaja. Men nu har jag iallfall informerat dig om att det kan vara allvarligt.'' Säger hon då. Och det fattar väl jag också..

Men det är inte så lätt för mig o göra de på något annat vis. Jag är ju själv med Sebastian, och jag kan ju inte ringa min mamma o köra med henne som någon jävla boss.

Utan ja, sagt.. Och gjort.

Kom in på förlossningen, dom körde ctg kurva.. Kollade alla standard prover.
Allt var bra, Bebisen var väldigt vaken. 150-157 i hjärtslag hela tiden.
Jag hade inga sammandragningar, gick mellan 15 och 30. Så det var inget.

Sen kollade dom om det var något vatten då, i microskop. Och det var de ju inte, annars hade jag ju inte suttit här o bloggat utan varit inlagd på förlossningen. :)

Sen kollade dom med ultraljud, så bebisen hade bra med vatten. Och det hade han. Han är så fin, så fin så, fin sååå fiiiin. :) Och nu var han så stoooor. Tjockis! Min trollunge.


Men jag skulle gå med Binda på mig heela tiden. Och om det rinner igen så ska jag åka in med den bindan så dom kan kolla den. För säkerhetskull. Eller om jag får ont, så ska jag ringa direkt. Och så sa dom att jag inte skulle vänta så länge med o ringa till dom när de händer sånthär. Dom blev nästan lite irriterade på mig.

Fick dock en ny tid på vårdcentralen imorgon 9.00.
Tur det med. 

Suck. Nu sa jag laga lite middag, och bara ta det luugnt. För nu har jag sammandragingar bara för att jag har varit så stressad idag..  

Kommentarer
Postat av: Tilda - 19 år - Änglamamma till Hope o mamma till Memphis o GRAVID MED BF 3 / 2

Ehm, läste de om konstiga flytningar o så ..

Jag har haft jättekonstiga flytningar sen vecka 26, vita o ibland alldeles vattninga o ibland jättetjocka o de känns som att jag pissar ner mig till o från .. o har ett tryck neråt, är svullen " du vet var " o har en sån jääääääääääääävla smärta i magen, som heter duga ..

2010-12-02 @ 18:35:19
URL: http://mammasteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback