Barnmorskan 22/11. 25+3

Idag har jag vart hos barnmorskan.
Järnvärdet låg på 118, så jag ska ta järn varje dag nu.
Hoppas på att det blir bättre snart.

Hjärtljuden låg på 153, han var väldigt vaken.
Hon kände på magen hur bebisen låg.
Efter att hon hade kännt visade hon mig, så jag fick känna med.
Fick känna huvudet, det var sjukt... Känndes som en liten boll på typ 10x10 cm.
Man kunde lixom buffa huvudet mellan händerna. De var helt sjukt. :P
Jag bara gapade. Sen kände man hur han buffade mot händerna med huvudet.
Han ligger med huvudet upp! :)
Tvärt emot hur Sebastian låg, han låg med huvudet ner under hela graviditeten.
Antagligen därför magen har en annan form nu,
bebisen ligger och trycker sig uppåt i livmodern!

Vi pratade lite om besöket som jag hade hos Mvc Läkaren.
Hon hade antecknat att hon skulle ha ett besök med mig runt v 32.
Och att man skulle hålla koll och sätta igång mig tidigare, när livmodertappen är mogen.
Min barnmorska trodde inte det skulle bli några problem att sätta igång tidigare,
när man är omföderska så brukar de bli mjukare tidigare och man slipper förhoppningsvis dropp.
Så det kändes skönt... Nu känner jag mig heeeelt lugn. :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback