Helt otroligt..

Vaknade inatt för att jag var tvungen o kissa som vanligt.
Gick o la mig i sängen igen, och då börjar bebisen sparka- SPARKA!.
Kunde ju inte somna om, låg o fnissade lite o tänkte.. ''undra om det känns utanpå magen? Det borde de ju, så jäkla hårt som han sparkar.'' Ojavisst! Rediga kickar mot handen hela tiden. Kände precis vart han flyttade sig hela tiden. Var helt chockad... Sen sparkade de mindre o mindre sen somnade han.. Sen somnade jag.. snark.. :)

Kände inte sparkar utanpå magen förren i vecka 21+0 ungefär med Sebastian. Nu är jag i vecka 19+1 och känner redan! Och jag är mulligare om magen nu än vad jag var då! Denna lilla killen är verkligen stark, riktigt pigg och livlig! HOPPAS det blir tvärt om sen när han kommer ut. haha.. ;)

Tillägger att foglossningen har smygit sig på igen..
Den kom ganska tidigt. Men har vart mystigt försvunnen 3 veckor ungefär.
Har haft lite men ingen som stört mig överhuvudtaget.
Men nu så smäller de på och gör riktigt ont vissa stunder.
Men jag är så van vid foglossnign eftersom jag hade det tidigt i graviditeten med Sebastian och sen har jag haft det sedan han kom ut. Har aldrig blivit av med det. Men det e som sagt ingen jag stör mig av.. Men man kanske borde söka hjälp efter denna förlossningen. Kanske inte är bra för kroppen o lida av foglossning i längden.. Sen när man blir gammal så kanske man får hemska problem med det..?

  



Idag!
Har vi vart och storhandlat, nu har jag tvättstugan till 18.00.

Sebastian är dålig i magen och har magknip. Gick dock super bra i affären, han knaprade på en morot och fick en Pippi Långstrump docka av mormor. Har aldrig sett han bli så glad för något innan! Eller jo, när han fick Traktorn och Släpet av pappa när han fyllde 1 år. Då var det också lycka, det är fortfarande hans favvis leksak.

Tror han har ätit föör mycket frukt denna veckan.. Först trodde jag det var magsjukan. Men det e bara magknip o lös i magen som tur är.. Jag klarar inte av o ha magsjukan.. Det är hemskt.. Sebastian har jag inga problem med om han skiter o spyr ner mig. Men jag vill gärna inte ha det själv. Det är ju fullkomligt omöjligt att ta hand om ett barn när man har magsjukan.. Han får äta mycket päron denna veckan, och mindre äpplen! Har märkt att min mage blivit annorlunda också, från jätte hård till normal. Tror att JAG ska fortsätta äta äpplen iallfall. :)

Ska börja med maten nu och väcka Sebastian. Snart ska jag ner sista rundan till tvättstugan.
Det är så skönt när man tvättar en gång i veckan, då är det bara 2 max 3 tvättar. Sebastians kläder är ju så små. Dom tar ju ingen platts. :)  Mår äckligt illa idag, detta graviditetes illamåendet var fan ihålligt.. :'(


Gåå gåå hem till mormor i de fina höstvädret! :)



Sebastian sover med Pippi i vagnen. Känns som att han inte kommer släppa dedär gossedjuret på mååånga dagar! :)









Kommentarer
Postat av: lASSE

HEJ! VAD VACKER DU ÄR...SÄG TILL OM DU VILL HA EN MOGEN MAN ;-)

2010-10-09 @ 18:54:54
Postat av: Anja

Päron har en laxerande effekt...Kanske dra ner på frukten.

2010-10-09 @ 21:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback