Barnmorskan 9/2-11

Allt gick bra hos barnmorskan. Vi pratade lite om förlossningen, om det var något hon skulle lägga till i förlossnings''brevet''.

Hon hade lite åsikter med idag som jag blev jävligt förbannad över.. Sakar som hon ta mig fan inte har med o göra.. Först skulle ju mamma ha Sebastian när jag föder, men nu har vi bestämt att Pontus ska ha honom. Och det hade hon ju massa åsikter om, ''du kan inte hålla på o ändra dig om sånt hela tiden, du måste ha lite mer struktur på ditt liv''.. WHAT? Bara för att jag ändrar vem som ska vara barnvakt ???

Och så ville hon att jag skulle gå o prata med den dära jävla psykriatikern igen bara för att jag mår så dåligt av illamåendet. Då blev jag förbannad, VAFAN ska de hjälpa?? VAFAN ska hon göra åt mitt illamående??? Kan hon bota det eller? ...... Och att jag skulle gå till min läkare på vårdcentralen igen för magen. Men jag sa bara NEJ, dom kan INTE hjälpa mig. Dom gör mig INGEN jäääävla nytta! Fatta.
Jag trodde att jag hade utryckt mig NOG om att jag inte vill prata med någon psyktant och att jag inte tänker gå till någon mer doktor om mina magproblem! För dom GÖR INGENTING! Det kostar bara en massa jävla pengar helt i jävla onödan! Läkaren på akuten sa till och med att jag inte skulle söka mer vård innan ungen är ute, eftersom dom tror tilll 99% att ''förvärrandet'' av magproblemen har med graviditeten o göra.

SÅ... De ända som hjälper är att ungen kommer ut, och så sa jag att jag helst vill bli gångsatt vecka 38+3-38+5, där emellan. Och då sa hon att dom helst inte sätter igång innan 39+0. MEN KOM IGEEEEN DET ÄR FÖRFAN TYP 2-4 DAGAR TIGIDARE! VAFAN GÖR DE? Men hon sa att hon inte kunde säga något om det utan att Läkaren får ta det beslutet. Och jag tänker TAMIGFAN inte ge mig.
Kan Tilda bli igångsatt i VECKA 37+0 och Lina också i VECKA 37+0, så kan väl FÖRFAN INTE VECKA 38+3 VARA NÅTT JÄVLA PROBLEM?!

Just nu är jag så trött på att vara gravid... Så jävla trött, och så trött på o vara trött o trött på o vara arg o trött på o må dåligt o trööööttt på aaaallllt.
Tycker så synd om Sebbe med som måste se mig vara så trött o må dåligt hela jävla tiden..
Jag sätter dock på en god min framför honom, men han är ju inte dum, han ser ju att jag inte mår 110% bra.

Men ja, jag ska stå ut nu iallfall, jag har gått med dehär illamåendet och problemen 32 veckor, så jag kan klara mig några veckor till om de nu ska vara på de viset. Men det är tamigfan orättvist, sådeså... 


Sf måttet var 34
Hjärtljuden var 130 ungefär,  han sov.
Vikten var 81
Och huvudet var fixerat, Han låg i ''start'' position.





Kommentarer
Postat av: Tilda 19 år - Änglamamma till Hope-08, mamma till Memphis -09, mamma till Kendji -11

Jag blev igångsatt utan problem med Muffe i 38 + 0, fick kämpa lite mer denna gången.. Ring förlossningen själv o berätta precis allt, de gjorde jag, höll på i 4 dagar, sen fick jag tid o Kendji föddes :)

2011-02-09 @ 23:07:58
URL: http://mammasteen.blogg.se/
Postat av: Anonym

herregud så som du skriver kan man ju undra varför du väljer att bli gravid när du inte pallar det.



När man ska ha barn så kan man inte vara egoistisk. då får man allt härda ut.

2011-02-10 @ 13:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback