Kaos :)

Förmidagen har vart jätte bra..
Men nu under eftermidagen har de varit kaos.
Sebastian vägrade gå in när vi skulle från bilen.
Han sprang iväg!
Och jag har ju inte direkt återhämtat mig efter graviditet och förlossning, så min kondis är ju inte den bästa. Och jag är väldigt svag i kroppen. Så att bära en helt galen skrikande, sparkande unge som väger 14,3 kg (som blir typ 10 gånger tyngre när han trotsar) är INTE lätt. Jag fick lägga ner honom flera gånger. Och han var totalt galen. Höll på och tappa honom HELA tiden.
Och lillebror låg uppe i lägenheten och var HUNGRIG.
Och så åkte Sebastian i backen och fick fläskläpp och näsblod.
Men så går de när han beter sig sådär, jag kan inte hålla fast honom när han stretar emot på de viset, och då slår han ju sig.
Så det var ju inte så kul..

Och väl uppe i lägenheten så blir det ju inte bättre, för Alexander skriker som tusan.. Sebastian skriker som tusan och har ont. Måste ta Sebbe först..
Måste försöka torka av honom blodet och allting..
Och på det så är både jag och Sebastian skit hungriga!

Men så satte jag på en film åt Sebastian och sen tog jag lillplutten..
Och Sebastian tjatar om mat, lillen får magknip, spyr, bajsar, äter, får ont i magen.. osvosv..

Men nu så har jag satt på maten..
Sebastian sitter lugnt i soffan och väntar, trött är han med..
Alexander har fortfarande ont i magen och är ledsen..
Han ligger här i knät nu o äter..
Nu hade det vart skönt o ta fram nappen till honom..
Men jag ska inte de..

Jag har massor o göra också. Massa tvätt som ska vikas osv..
Och kläder som mamma tvättat som ska in i skåpen..

Ikväll går jag och lägger mig tidigt...



16.00
Nu har vi fått mat i oss, och Alexander har äntligen kommit till ro.
Jag är så himla trött, men nu måste jag fixa med kläderna..
Går och småäter godis för att bli lite pigg. *_*

Kommentarer
Postat av: helena LKPG

Hej hej!!



Det här med napp när man ammar.... När min Ella var nyfödd använde jag inte napp till henne med rädsla för att förstöra amningen. Efter någon månad när ammningen fungerade toppen så provade vi att ge henne napp, då hon var extremt tuttig och skulle ligga vid bröstet hela tiden. Hon tog ingen napp, hon ratade varenda än som vi provade ( säkert varenda nappmodell i hela stan) kan ju säga att jag ångrade att jag inte gav henne den tidigare. Hon var så tuttig att jag fick lägga av med amningen när hon var 6 månader för det ända gången hon var nöjd var hon fick ligga vid bröllat och det fungerar inte i längden, speciellt inte när man har två andra barn att ta hand om.



Det jag vill säga är att, om amningen fungerar fint för dig nu så tror jag allt att du kan prova ge honom napp. Han glömmer inte hur han ska göra, han lär sig två olika sugtekniker.



Kram och hoppas kvällen blir lugn :-)

2011-03-13 @ 19:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback