Lördag

Sebastian vaknade för en liten stund sedan.
Vaknade, och så började han gråta. Över vällingen, och sen över täcket och sen över inget.. osv osvosv..
Han gråter varje vaken sekund, jag vet inte vad jag ska göra.
Allt är fel heela tiden, och jag ska leta efter napparna och jag ska bära runt på honom.
Vilket jag absolut inte kan, han är för tung, och då lipar han ju enu mera.
Inget duger... Nu är han iofs lugn, och leker.
Ska vänta en liten stund o se om han får feber.
Annars så ringer jag till farmor o säger att han kan åka till dom.
Nu har det varit 6 dagar av nästan konstant lipande från Sebastian.
Så min hjärna orkar inte mer.
Han måste ju ha ont någonstans, men det är inte öronen. 
Jag antar att det är halsen eftersom han hostat så mycket..
Men får han feber idag igen, som han hade igår, så ringer jag ner till Barn så han får bli undersökt igen.
En vecka till av dehär konstanta lipandet och mitt huvud kommer explodera.

Jag har sovit 7 timmar inatt, så skönt när jag kan ligga ner o amma. Då kan man bara sova. :)
Om ändå storebror var lika lugn och snäll som lillebror. 



10.22
Nu har sebastian åkt, och jag har lite ångest.
Känns inte kul o lämna iväg honom när han inte är helt frisk.
Men idag var han faktiskt piggare och det är ju Pontus helg.
Så, jag lämnar ju inte bort honom, utan han åker ju till sin pappa.

Men jag känner mig så otillräcklig..
Såfort vi kom hem från bb så blev han sjuk, och sen har det bara varit jobbiga dagar ända sedan dess.
Jag behöver verkligen få andas lite..
Men jag har dåligt samvete, känner mig som världens dåligaste..





 

Anonym om Fredagsmys med lillebror:
Är det inte jobbigt att ha två barn? Tråkigt o inte kunna sitta o gosa med bebisen hela tiden... Du måste ju springa o passa upp Sebbe oxå.


Svar: Nej det är inte jobbigt. Det ända som är jobbigt är att Sebbe är sjuk.
Har gott om tid o sitta o gosa med bebisen.


Lina  om Lördag:
Svar till anonym från Lina.

Att "bara sitta och gosa med bebisen" är ju kanske inte heller de bästa. Med tanke på att hon ÄR ensamstående så är de klart hon måste ge BÅDA sina barn lika mycket uppmärksamhet! Även om sebbe nu i detta fall är sjuk, så även om han inte hade varit det så hade hon ju inte kunnat sitta på soffan i 12 timmar och BARA gosa med bebisen? hon har ju TVÅ barn =P

Kommentarer
Postat av: Lina

Svar till anonym från Lina.



Att "bara sitta och gosa med bebisen" är ju kanske inte heller de bästa. Med tanke på att hon ÄR ensamstående så är de klart hon måste ge BÅDA sina barn lika mycket uppmärksamhet! Även om sebbe nu i detta fall är sjuk, så även om han inte hade varit det så hade hon ju inte kunnat sitta på soffan i 12 timmar och BARA gosa med bebisen? hon har ju TVÅ barn =P

2011-03-05 @ 10:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback