27/3-08

13.30 - 14.00
Idag har det varit en väldigt anorlunda dag! Det började med att jag, Pontus och Nicole skulle upp till samarkand. När vi träffade henne så klagade hon lite över värk i magen o ryggen. Hon gick o ojjade sig och hade ganska ont!

14.15 - 15.15
Sedan gick vi ner till baby and kids, där fick hon två alvedon. Sedan gick vi vidare till City Gross, nu hade hon börjat få mer ont! Jag insisterade på att vi skuller ringa till förlossningen, så vi gjorde det när vi kom till City Gross. Dom sa att om det blev värre så skulle vi åka in. Men jag tror inte ritkigt att dom uppfattade hur ont hon hade. Hur som hälst så kunde hon knappt stå för hon hade så ont! Vi ringde hennes mamma och pappa, hon bestämde sig för att åka hem o vila. Men det dröjde ca 30 min tills hennes pappa kunde komma så hon åkte ner med oss till stan..

15.30 - 15.45
 I bussen så började jag klocka hennes värkar, då höll dom sig i 50 sek - 1 Min. Och det var 2-3 minuters mellanrum. Då fattade jag att det verkligen var på gång, vi ringde hennes mamma och sedan ringde jag till förlossningen och sa att vi var på gång in! Dom kom ihåg oss från innan.

15.45 - 16.00 
Vi kom in i Entrén och då började hon verkligen få ont! Hon gick på toa och kissade, och då kom det blod. Några sekunder efter det så kände hon tyck neråt. Då fick ju jag panik, försökte så fort som det bara gick få in henne i hissen till förlossningen.

16.00 - 16.10
När vi var uppe och nästan var inne så kände hon att hon behövde trycka, så jag KUTADE in på förlossningen o ropade att hon en tjej här skulle föda. Dom började snabbt leta efter ett rum och vi fick komma in där. 

16.15
När hon hade lagt sig i sängen så började dom undersöka henne och hon var öppen 10 cm, hon hade börjat få krystvärkar. Vattnet gick nån minut där efter. Och efter 3 krystningar så var Han ute! En liten kille på 44 cm och vägde 1835 g. det tog ungefär 5 minuter.

GRATTIS GUMMAN DU VAR SÅ DUKTIGT!!!

Mamma och Bebis mår JÄTTE bra! =)

Kommentarer
Postat av: jenny

det var verkligen roligt att höra :)

2008-03-29 @ 23:38:29
Postat av: Nicole

Ni ska ha all världens tack för att ni tvingade dit mej :) xP

2008-04-01 @ 22:19:55
URL: http://niicol3e.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback