Nedräkning, 8 dagar!!

Nu är det 8 dagar tills ultraljudet! :D Ja förlåt mitt tjat, men jag tjatar iallfall om något spännande och roligt istället för min pojkvän.. .. ha-ha-ha.. hoho..

Sebastian är på dagis idag, utan blöja! :) Jag är väldigt stolt över honom, han är verkligen ingen bebis längre.. :( Tänk om jag bytt min sista blöja på den pojken..huhu.. Tur att jag får en ny bebis o byta blöjor på. Fast det sparar ju in lite pengar med de där blöjorna. Det märks nu när han bara har blöja på natten eller om vi är i stan. Men nästa steg är o sluta med blöja när vi är ute och sen sist på natten. Som det ser ut nu så är Sebastian blöjfri tills bebisen kommer. Om det inte inträffar någoot som gör att han inte klarar av det. :) MIN DUKTIGA UNGE!

Nu ska jag plugga matte, sen laga lite mat och efter det hämta Sebastian. Tror inte jag tänker skaffa någon syskonvagn.. Sebastian är ju faktsikt 3 år när bebisen kommer, tror inte han vill sitta i vagn då. Han vill inte ens sitta i den nu. Jag hade med den till dagis, men han gick hela vägen.. Ska använda min mammas gamla vagn som hon hade till mig. Det är en gammal emmaljunga. :) Och sen sätta en ståbräda på. Väldigt cool vagn i 'fake skinn'. Kanske om jag har råd köper jag någon billig-billig vagn o använda om vi ska gå långa rundor eller om vi ska vara en lång dag på stan. Tror det blir bra . :)





Anonym om Nedräkning, 8 dagar!!:
hur fick du sebbe blöjfri? behöver råd??;)


Svar:
Jadu. Jag märkte i slutet av sommaren att han hade kontroll på kisset eller vad man ska säga. Han gick mycket naken ute och kissade. Så tänkte ja att om han nu har kontroll så kan jag ju börja sätta han på toan / pottan ibland. Uppmuntrade honom väldigt mycket. Sen så ville han gå mer o mer på pottan när han hade blöja på sig.. Sen började jag smått ta av den längre studer o lät han gå naken hemma. Gick med honom till pottan o fråga om han va kissnödig. Han fick gå o kissa när jag kissade. Han började visa mer o mer intresse för det helt enkelt. :) Utökade hela tiden så han fick gå länge stunder utan blöja. Uppmuntra o säga hur duktig barnet är tror jag är viktigast. Och dom gångerna han har kissat ner sig har jag vart lugn o bara sagt ''oojda nu får vi springa till toan!'' sen har jag tagit av honom kläderna o satt honom på pottan för o visa att han ska kissa där. Även om han hade kissat klart så berömmer jag honom o säger hur duktig han var som satte sig på pottan. :) Tror det handlar mycket om barnet är redo, om dom har kontroll på kissreflexen :) Men uppmuntra ditt barn o försök få honom/henne o sätta sig på pottan samtidigt som du går på toa. Börja någonstans. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur fick du sebbe blöjfri? behöver råd??;)

2010-09-23 @ 11:42:36
Postat av: Anonym

Håller med om Nicoles blogg endast består av "min fina pojkvän" "världens bästa pojkvän" "Saknar min älsklingspojkvän så jäkla mycket" bla bla bla..



Kom med nått nytt liksom... Hennes blogg är verkligen skit booooring nu o han är inte ens där... Kommer säkert bli värre när han har kommit hem igen.

2010-09-23 @ 13:59:49
Postat av: Anna

Vill att du ska veta att Jag är inte samma Anna som skriver till Nicole. Hoppas du litar på det

2010-09-23 @ 15:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback