En sak som irriterar mig...

Nu har jag varit och lämnat Sebastian på dagis och fixat lite med disken.
Så sköönt att jag bara egentligen kan slappa hela dagen. :)
Det är rent och snyggt här och tvättkorgen är tom!

MEN jag tänkte faktiskt göra lite nytta ändå!
Städa i alla mina skåp, eller iallafalll börja, det är nått jag vill ha gjort innan bebisen kommer. :)
Jag är en sån person som bara slänger in saker huller om buller.
Gammla räkningar, kvitton osv..
Allt mellan himmel och jord. ¨
Tänkte börja i köket, har 3 skåp där som är KAOS.
Sen blir det byrån i hallen och vardagsrummet.

Men iallfall, en sak som irriterar mig..
Nu var jag och lämnade Sebastian på dagis. (Gick jätte bra)
Frågade då lite om hur dom har de med magsjukan nu.
Och jovisst, det går ju fortfarande där..
Men då undrar jag lite hur JÄVLA oansvariga vissa föräldrar är egentligen?
Fattar ni inte att ni måste följa reglerna, eller skiter ni helt enkelt bara i dom?
Man ska vara hemma i 48 timmar FRÅN DE MAN BLIVIT FRISK!
Bajset ska vara normalt och kräkningarna ska ha varit borta i 48 timmar.
Det är alltså 2 dagar som man ska stanna hemma fullt frisk.
Men det skiter folk totalt i, och det tycker jag är så jävla egoistiskt!
Förstår att folk måste jobba osv, att man inte kan stanna hemma o förlora massa pengar eller vad anledningen nu är. Men tänk då att någon annan person måste vara hemma med sina barn när dom sen blir sjuka.. Och sen även kanske få skiten själv med..
Oansvarigt tycker jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback